Štvrtá generácia pôsobivého SUV Hyundai Tucson patrí určite k najkrajším vo svojej triede. Juhokórejskej automobilke sa podarilo vytvoriť doslova opticky krásne auto, ktoré sa okamžite stalo, nielen na našom trhu, mimoriadne obľúbeným. Ako sa teda generačná obmena podarila?
Vydarený dizajn
Novú vlajkovú loď značky neprehliadnete a všimnete si ju najmä vďaka novej prednej maske. Jej krásnym doplnkom sú tzv. Parametric Hidden Lights, svetlomety skryté do samotného dizajnu masky, v ktorej sa po vypnutí doslova strácajú. Tucson vďaka novej prednej maske pôsobí unikátne a v porovnaní s predchádzajúcou generáciou aj výrazne luxusnejšie. Dizajnéri sa pohrali aj so zadnou časťou karosérie. Na prvý pohľad zaujmú LED svetlá v zaujímavom tvare prechádzajúce v svetelnej lište po celej šírke vozidla. Mne sa táto časť pozdávala rovnako ako zaujímavá predná maska. Auto je celkom iné a dizajnovo vydarené. Zboku pôsobí auto ako z prémiovej triedy, kam, napokon, auto už podľa mňa patrí. Bočná silueta s výraznou striebornou lištou klesajúcou zo strechy v zadnej časti smerom dole dodáva vozidlu dynamický vzhľad. Zaujímavý je aj zadný stierač ukrytý pod spojlerom zadných dverí a na ich presklení umiestnené logo značky. Zaujímavý nápad.
Vstupenka do prémiovej triedy
Oproti predchádzajúcej generácii sa interiér vozidla zmenil azda najvýraznejšie. Vstúpiť do premysleného a priestranného interiéru nového modelu Tucson či do tzv. interspace (medzipriestoru), je ako vojsť do úhľadne zariadenej obývačky, v ktorej zmiznú každodenné starosti. V interiéri sa harmonicky dopĺňajú priestor, technológie a informácie. Dvojité strieborné línie, citlivo inšpirované vodopádmi, prechádzajú z prednej časti palubnej dosky až dozadu a tvoria súhru s prémiovými povrchmi. Zaujme najmä pokročilý a plne nastaviteľný digitálny zážitok s novou 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou a dotykovou konzolou a jednoduché ovládanie online sveta z vozidla. Dizajnéri odstránili fyzické tlačidlá a ovládače, takže navigácia, infotainment, kúrenie a klimatizácia sa ovládajú dotykovo. Ambientné osvetlenie ponúka až 64 farieb. Premyslené prvky ako sklápanie zadných sedadiel na diaľku a zjednodušenie nastupovania uľahčujú a zrýchľujú nakladanie batožiny a prístup na sedadlá druhého radu. Čo sa týka moderných technológii v aute sme našli prakticky všetko, čo súčasný automobilový priemysel ponúka. Otvorená digitálna prístrojová doska umocňuje technologicky vyspelý dojem z kokpitu.
Plná ponuka hybridov
Hyundai Tucson nájdete v benzínovej i dieselovej verzii, ale najmä v plnej ponuke hybridných pohonov. Nechýba full hybrid, plug-in hybrid a aj mild hybrid v benzínovej a dokonca aj v málo vídanej naftovej verzii. My sme testovali prvé dve elektrifikované verzie. Full hybridný Tucson poháňa benzínový motor 1,6 T-GDI Smartstream s výkonom 132 kW, ktorému sekunduje elektromotor s výkonom 44 kW. S celkovým systémovým výkonom 169 kW (230 k) a krútiacim momentom 350 Nm ide o najvýkonnejší variant z ponuky, ktorý vám na jednej strane poskytne prekvapivo vysokú dynamiku jazdy, ktorá je ale na druhej strane tichá a naozaj úsporná. Hybridná technológia si režim jazdy vyberá automaticky a rovnako automaticky z rekuperácie a spaľovacieho motora aj dobíja 1,49 kWh lítiovo-iónovú polymérovú batériu. V praxi sa tak nemusíte o nič starať, ani meniť žiadne návyky. Vďaka tomu ústrojenstvu dosiahnete priemernú spotrebu jemne prekračujúcu 6 litrov benzínu. Trochu inak je to s plug-in hybridom. Tucson s touto motorizáciou je najvýkonnejším variantom tohto modelu. Kombinácia benzínového motora 1,6 TGDi, elektromotora a 13,8 kWh batérie prináša celkový výkon hybridného systému až 195 kW (265 k) a umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy. Auto poskytuje čistý elektrický dojazd až do 60 kilometrov.
VIDEO