V rámci rýchlo pokračujúcej elektrifikácie ponúka nová Kia Niro intuitívne riešenie pre zákazníkov, ktorí chcú podniknúť svoj prvý krok na ceste k lepšie udržateľnej budúcnosti. Nové Niro kráča v šľapajach veľmi úspešnej prvej generácie tohto modelu, ktorá v Európe odštartovala ponuku elektrifikovaných ekologických vozidiel tejto značky. Podrobilo sa kompletnej modernizácii, aby sa mohlo postaviť do čela segmentu vozidiel CUV nižšej strednej triedy. Nové Niro si možno objednávať práve v tomto mesiaci.
Prívetivý interiér
Interiér nového modelu Niro je dizajnovo usporiadaný tak, aby pôsobil prívetivo a intuitívne. Zároveň sa vo vozidle môžete ešte lepšie uvoľniť zásluhou úžasného jazdného komfortu, ku ktorému okrem iného prispieva dodatočná izolácia kabíny na potlačenie neželaného hluku od pohonnej jednotky a cesty. Zväčšením vonkajších rozmerov oproti predošlému modelu, konkrétne dĺžky o 65 mm a rázvoru o 20 mm, vytvorila Kia priestranný a funkčný interiér, ktorý uspokojí všetky potreby a požiadavky zákazníkov. Udržateľné materiály všade v kabíne ďalej znižujú vplyv vozidla na životné prostredie. Cestujúci vpredu majú od sedadla po strop k dispozícii 1 028 mm a v priestore nôh 1 053 mm. Vzadu je výška od sedadla po strop 1 005 mm vo variantoch HEV a PHEV a 967 mm v elektromobile Niro EV. Na zadných sedadlách dosahuje priestor na nohy 1 011 mm vo verziách Niro HEV a PHEV a 938 mm vo verzii Niro EV, vďaka čomu tu môžu cestujúci počas celej jazdy relaxovať v dokonalom pohodlí. Nový model Niro ďalej ponúka štedrý batožinový priestor po sklopení zadných sedadiel, a to až 1 445 litrov vo verzii HEV, 1 342 litrov s pohonom PHEV a 1 392 litrov v prípade elektromobilu. A ak sa rozhodnete pre Niro EV, získate navyše ďalšie úložné riešenie v podobe 20-litrového predného batožinového priestoru.
Úsporný elektrifikovaný pohon
Nový model Niro, dostupný s hybridným elektrickým (HEV), plug-in hybridným (PHEV) a plne elektrickým (BEV) pohonom, opäť raz dáva zákazníkom príležitosť vybrať si elektrifikované riešenie bez kompromisov, ktoré najlepšie vyhovuje ich potrebám. Vo variantoch HEV a PHEV nového modelu Niro použila Kia svoj vysokoúsporný 1,6-litrový zážihový motor Smartstream GDI, ktorý sa môže pochváliť sériou inovatívnych riešení pre maximálnu úsporu paliva. Zvýšenie tlaku v systéme vstrekovania paliva, zmena kompresného pomeru motora, optimalizácia prevodov, montáž nových guľôčkových ložísk s nízkym trením a integrácia vylepšenej hlavy valcov s výfukom kvôli lepšiemu chladeniu – to všetko sú dôvody, prečo si vodiči nového modelu Niro môžu pri každodenných jazdách užívať nižšiu spotrebu paliva. Hospodárnosť vozidla zvýšila Kia aj použitím druhej generácie svojej inovatívnej 6-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky (6DCT). V dôsledku odstránenia spätného chodu a čerpania energie z elektromotora namiesto spaľovacieho motora pri cúvaní je nová prevodovka o 2,3 kg ľahšia a zároveň zvyšuje celkovú palivovú úspornosť o 0,62 % v prípade variantov HEV a PHEV. Prevodovka nielenže pomáha eliminovať emisie výfukových plynov, ale ponúka tiež hladšie radenie a vyšší výkon, aby ste si za volantom užili ešte viac zábavy. Spomedzi vylepšení vytvorených špeciálne pre nový variant Niro PHEV môžeme spomenúť väčší akumulátor s kapacitou 11,1 kWh (oproti 8,9 kWh v predošlom modeli), s ktorým vozidlo dosahuje dojazd na elektrinu až 65 km.
Čisto elektrický zážitok
Zákazníci, ktorí si vyberú čisto elektrický variant nového modelu Niro, získajú veľmi pôsobivý dojazd na elektrinu, až 460 km. S dostupným výkonom 150 kW a krútiacim momentom 255 Nm zvládnu vodiči ľahko a elegantne všetky jazdné podmienky. Aj nabíjanie je v prípade elektromobilu Niro rýchle a pohodlné. Za optimálnych podmienok mu pri použití rýchlonabíjačky trvá len 43 minút, kým sa nabije z 10 na 80 %.
Technicky vyspelá platforma
Jadro nového modelu Niro tvorí tretia generácia pokročilej architektúry K-Platform, ktorú Kia skonštruovala a zmodernizovala tak, aby poskytovala neporovnateľnú úroveň flexibility, výkonu a bezpečnosti. Vďaka šikovnému usporiadaniu do nej možno zakomponovať tri rôzne systémy pokročilého elektrifikovaného pohonu, ktoré Niro ponúka. Platforma nového modelu Niro podporuje zavesenie kolies so vzperami MacPherson vpredu a štyrmi ramenami na zadnej náprave. Okrem toho sa podarilo optimálne vyladiť pomer prevodovky riadenia v záujme citlivejšej odozvy, prirodzený a intuitívny pocit pri jazde vyššej stability a väčšieho jazdného komfortu. To všetko s cieľom zabezpečiť zábavnejšiu jazdu s lepšou odozvou.