Slávna britská automobilka MG je už dnes súčasťou britsko-čínskej automobilky a mali sme možnosť vyskúšať prvý model MG ZS tohto konzorcia na našom trhu. Skratka možno veľa nepovie, ale ide o malé SUV s litrovým motorom TGI.
Karoséria
Veľkostne by sme ho mohli porovnať napríklad so Seatom Arona alebo Škodou Karoq. Dizajn je mierne jednoduchý s veľkým predným svetlám, dominantnou maskou a vidieť, že chrómovými prvkami sa naozaj nešetrilo. Celkovo asi vzhľadom neoslní, ale má v sebe niečo, čím najmä slovenských motoristov zaujme – cena necelých 17 000 eur. Veľké 17-palcové disky sú zaujímavé, ale v blatníkoch akosi zanikajú. Naozaj by sa možno viac páčili výraznejšie tvarované blatníky. Zato falošné výfuky robia zo zadnej strany vozidlo zaujímavejšie, aj keď má pod kapotou litrový benzínový motor. Auto má splývavé línie karosérie, ktoré neprekážajú a sú slušne tvarované. Môžu sa páčiť, aj keď veľmi na prvý pohľad nezaujmú. Zato sú tvarované vzhľadom na jednoduchosť. Najkrajšou časťou karosérie sú bi-LED svetlomety so zaujímavou grafikou. Verzia Exclusive, ktorá predstavuje najvyšší stupeň výbavy, obsahuje aj predné hmlové svetlá, lakované kľučky dverí či hliníkové strešné lyžiny. Celkovo auto pôsobí tak, že mu nebudete mať čo veľmi vyčítať.
Interiér
Ak sme o vzhľade auta hovorili mierne skromne, neplatí to o interiéri. Nechýbajú kvalitné materiály, hliníkové či chrómové dekorácie. To nenájdete v autách podobnej cenovej triedy ani náhodou. S priestorom mať problém tiež nebudete, azda až na širokú stredovú konzolu, ktorá obmedzuje priestor v oblasti pravého kolena. Inak je tu dosť miesta nad hlavou aj v šírke ramien a veľmi dobrý výhľad. Nesklamú ani sedadlá vkusne prešívané červenou niťou či podobne aj prístrojový panel.
Sedadlá sú dostatočne rozmerné a pohodlné. Zaujme anatomicky výborne tvarovaný volant a chvíľami si budete navrávať, že sedíte v športiaku. Nechýbajú ani displeje, ktoré v čínskych autách nesmú jednoducho chýbať. Prístrojový panel má síce uhlopriečku len 7 palcov, ale pôsobí oveľa väčší, keďže je spojený s diódovými ukazovateľmi po stranách. Parádny je aj 10,1-palcový infotainment s navigáciou. Solídnu grafiku osviežuje oranžové podfarbenie. Ocenil som aj prístup do zadnej časti interiéru, vysoké operadlá a veľmi solídnu priestorovú rezervu na nohy a nad hlavou. Hádam len „sedáky“ mohli byť o čosi dlhšie. Kufor s dvojitou podlahou s pomerne vysokou nakladacou hranou má objem slušných 450 litrov, ale po sklopení operadiel zadných sedadiel získate objem 1380 litrov.
Motor
Pod pomerne mohutnou prednou kapotou sa ukrýva litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 82 kW. Nie je to trhač asfaltu, ale s autom s hmotnosťou 1 340 kg si vystačí bez problémov. Stovku zvládne za 12,4 sekundy. Pri predbiehaní i tak nezaškodí mať radšej športový režim prevodovky, ktorý udržiava vyššie otáčky. Preplňovaný trojvalec 1,0 TGI je jedným z najkultivovanejších trojvalcov, s akými sme sa stretli. Je tichý a bez vibrácií. Dynamikou neprekvapí, ale ani nesklame. Šesťstupňová dvojspojková automatická prevodovka radí dobre. Systém štart-stop funguje doslova za každého počasia v chlade i teple. Auto má príjemné pruženie a v zákrutách sa veľmi nenakláňa. Môžete si užiť aj jazdu „čo to dá“, aj keď nebudete patriť k najrýchlejším na ceste. Robustná a pomerne vysoká karoséria robí svoje. Zato si budete môcť sadnúť bez obáv, že si udriete hlavu o rám dverí. Auto so spotrebou udávanou výrobcom 7,2 litra je však ťažko dosiahnuteľný údaj. My sme v každom jazdnom režime priemerne prekročili o liter minimálne a na diaľnici aj o dva.
Motoristi, ktorí nie sú príliš nároční, budú určite spokojní. Auto je precízne spracované, pohodlné a hlavne cenovo dostupné. Iné automobilky pri tejto cene ani nezačínajú. Netreba sa báť, auto vás určite nesklame.