Už pri uvedení na trh sa Citroen C3 mohol pochváliť desiatkami farebných kombinácii exteriéru. Po nedávnom facelifte ich výrobca takmer strojnásobil a ukázal, že jeho súčasná modernizácia má predpoklady potvrdiť doterajší úspech „trnavského“ autíčka. Takmer jeden milión predaných týchto vozidiel je tým najlepším argumentom.
Zmena exteriéru prospela
V skutočnosti ide už o tretiu generáciu s označením C 3. Od prvej až po súčasnú generáciu sa na cesty vydalo už takmer päť miliónov kusov. Od roku 2016 sa vyrába aj v trnavskom závode PSA a odtiaľ prichádza aj jeho súčasná modernizovaná verzia.
Jej obľuba iba potvrdzuje, že Citroen C3 patrí k najdôležitejším modelom francúzskej automobilky. Dizajnové zmeny nie sú veľké, ale v konečnom dôsledku niekoľko detailov prispelo k jeho modernejšiemu vzhľadu. Platí to najmä o viacerých chrómových prvkov v maske, ktorá pôsobí exkluzívnejšie. Dovedna až 97 farebných kombinácií. Pribudli najmä dve úplne nové farebné odtiene karosérie i strechy, ako aj nové polepy či typické Airbump na dverách.
Malé zmeny interiéru
O zmenách v interiéri platí v podstate to isté, čo dosiahli výrobcovia úpravami exteriéru. Pribudlo lepšie čalúnenie sedadiel, ako aj ich zvýšenie pohodlia. V kabíne pribudli viaceré prvky v imitácii dreva a nové farby náladového osvetlenia. Vodičovi pomôžu aj predné parkovacie senzory, posádka si užije zlepšenie odhlučnenia interiéru a už spomínané pohodlnejšie sedadlá Citroen Advanced Comfort. Celý interiér pôsobí usporiadanejšie, vyniká veľkým displejom, poteší aj výborná klimatizácia, jednoduché ovládanie, kožený volant, rádio a po novom aj konektivita CarPlay a Android Auto a navigácia.
Zvýšený komfort jazdy
Všetky zmeny prispeli k celkovému komfortu jazdy. Má tuhú konštrukciu a mäkký podvozok. S veľkými hrubšími pneumatikami si dokáže poradiť aj s nerovnosťami terénu. Auto výborne sedí na ceste a aj v zákrutách sa možno naň spoľahnúť. Auto bolo pôvodne určené mladším vodičom, ale prax ukázala, že je vhodné najmä do mesta i keď aj dlhšia jazda na diaľniciach je bezproblémová. Preto za jeho volantom vidieť nielen mladých, ale aj výrazne starších vodičov i ženy. Auto si našlo svojich priaznivcov vlastne medzi všetkými generáciami.
Výkonné srdce pod kapotou
Testovali sme obe benzínové verzie: atmosférický trojvalec 1,2 Pure Tech 83 s výkonom 83 koní s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale aj silnejší prepĺňaný trojvalec 1,2 Pure Tech 110 s výkonom 110 koní. K dispozícii sme mali aj šesťstupňovú automatickú prevodovku, ktorá ešte viac umocnila komfort jazdy. Priemerná spotreba auta so slabším motorom 6,5 litra, silnejší s „automatom“ bol dokonca nižší – 6,3 litra. Výrobca okrem nami testovaných áut so spomínanými motormi má v ponuke ešte ďalšie dva benzínové trojvalce, jeden z nich aj s možnosťou pohonu LPG, ako aj osvedčený dieselový motor BlueHDi s výkonom 100 koní. Malý hatchback dokázal svoje prednosti a vďaka nim si určite získa ďalších nových zákazníkov. Má na to všetky predpoklady.