Možno aj vy ste sa už viezli vo vozidle jednej z bratislavských taxislužieb, ktorá využívala obľúbené Dacie Logan. Mnohí vodiči ich nazývali „nezničiteľnými“ a spoľahlivými. Po čase však tieto autá s najazdenými stovkami tisícok kilometrov doslova „ohlodal zub času“, a svoje dobré časy majú za sebou. Možno však práve auto, ktoré sme otestovali, sa ponúka ako náhrada za obľúbené Dacie Logan MCV.
Karoséria
Dacia sa rozhodla uviesť na trh úplne nové rodinné veľkopriestorové auto (MPV) v čase, keď väčšina ostatných automobiliek upúšťa od podpory a výroby tejto karosárskej verzie. Jogger zaujal aj tým, že má zvýšenú svetlú výšku 200 mm, rázvor takmer tri metre a s ochranným oplastovaním pôsobí tak trochu ako all-road, respektíve zvýšené terénne kombi, čo mu ešte viac pridáva na atraktivite. Určite vzhľadom zaujme viac ako Logan, ale neohromí. Ide o auto, ktoré na prvý pohľad pôsobí prakticky a také bolo aj zadanie jeho tvorcov. Vyššia karoséria, veľký kufor a miesto pre sedem dospelých osôb. V tomto prípade naozaj uvezie sedem dospelých osôb bez toho, aby mali „sardinkovský efekt“. Miesta je v tomto aute skutočne veľa a kufor v päťmiestnom usporiadaní sedadiel má objem 850 litrov. Karoséria kombi pôsobí premyslene a pomerne zaujímavo. Je jasné, že ide o auto, ktoré je určené predovšetkým pre rodinu. Je dobré, že Dacia nezabudla na karosérie MPV. Určite sa jej to vyplatí. Jednoducho navrhnuté auto bude starnúť len veľmi pomaly a rozhodne mu nehrozí, že už po roku-dvoch zovšednie.
Interiér
Interiér je dosť podobný ako v menšom modeli Sandero. Opäť – je jednoduchší, prevládajú tvrdšie plasty, ale – po ergonomickej stránke je všetko na svojom mieste, ovládanie je jednoduché a intuitívne, žiadnu dôležitú funkciu nemusíte hľadať niekde v hĺbke infotainmentového menu. Sedadlá sú pomerne pohodlné a dostatočne veľké. Možno však práve druhý rad sedadiel je pomerne natlačený a traja cestujúci sa budú dotýkať možno aj viac, ako by si želali. Ale stále je miesta dosť, aspoň na nohy. O veľkom kufri sme už hovorili. A po zložení operadiel zadných sedadiel máte k dspozícii pomerne veľkú či skôr stredne veľkú dodávku.
Bonus pod kapotou
Testovali sme Daciu Jogger v sedemmiestnej verzii TCe 110 s benzínovým trojvalcom s objemom jeden liter. Motor s výkonom 81 kW dodáva takmer 1,3-tonovému auto dostatočnú silu na pohodlné a pokojné jazdenie. Ak uprednostňujete športovú jazdu budete sa pravdepodobne obzerať po inom vozidle. Toto auto spĺňa svoju základnú funkciu rodinného auta bez kompromisov. Ale pod kapotou sa skrýva milé prekvapenie, ktoré v čase vysokých cien pohonných hmôt trochu poteší. Pozrime sa ale na tú najdôležitejšiu a aktuálne asi najpraktickejšiu vec. Už v základe, rovnako ako aj v testovanej verzii, môže auto spaľovať okrem benzínu aj LPG. Ide o továrenskú úpravu, takže prítomnosť LPG nemá žiadny vplyv na záruku, poskytovanú na motor. LPG totiž síce stále dražie, ale určite nie tak ako benzín, či skôr nafta. Navyše jazda na plyn poskytuje autu vyšší výkon (74 kW) a na benzí „iba“ 67 kW. Opäť platí, že auto je nielen praktické, ale hlavne ekonomické a úsporné. Nemôžete od neho očakávať dynamické predbiehanie na diaľnici, ale svoje si „zastane“ bez akýchkoľvek problémov aj pri plnom obsadení. Na plyn sme dosiahli priemernú spotrebu 8,7 litra LPG a pri jazde na benzín v pohode sedem litrov benzínu. Auto je navyše naladené komfortne a pomerne dobre si vie poradiť s priečnymi aj pozdĺžnymi nerovnosťami, čo je pri rodinnom aute dôležité. Navyše naozaj oceňujeme zvýšený podvozok. Predpokladali sme, že sa vzhľadom na vyššiu svetlú výšku pri razantnejších prejazdoch zákrutami sa bude auto viacej nakláňať. Nestalo sa tak, lebo podvozok bol výborne naladený a s nástrahami si poradil bravúrne. Jedine, čo nás trochu mrzí, je pomerne výraznejší hluk prenikajúci do kabíny vozidla.
Dacia Jogger jedným z mála rodinných MPV, ktoré sú ešte na trhu. Ponúka aj po miernom cenovom náraste výborný pomer medzi cenou a hodnotou a aj relatívne skromnejšia ponuka doplnkovej výbavy sa môže pochváliť rozumnými cenami. Verzia benzín + LPG je pri súčasnom zdražovaní pohonných hmôt naozaj zaujímavou alternatívou.