Najkrajší „Cee´d“ sa v najnovšom vydaní síce veľmi nezmenil, ale stále zostal autom, ktoré si všimnete okamžite. Prvá generácia sa objavila na našich cestách pred piatimi rokmi a to je už dostatočný dôvod čo-to zmeniť, vylepšiť.
Dizajn
Nový Proceed je postavený na platfrome Hyundai-Kia K2 určenej pre vozidlá so spaľovacími motormi zo segmentu malých áut a nižšej strednej triedy. V porovnaní s klasickým kombi Ceed SW jej na výšku chýbajú štyri centimetre, čo sa neodráža iba na dizajne, ale aj na praktickosti. Konštruktéri mierne zmenili výzor prednej masky tzv. Tigrieho nosa na mriežke chladiča. Predný nárazník podstúpil menšie zmeny v podobe inak projektovaných výduchov chladenia kolies a aj červené lemy v spodnej časti vozidla. Nový je svetelný podpis Full LED svetlometov, ktorý sa mení zo štyroch diód po obvode kruhu na tri zvislé škrabance od levích pazúrov. Je to možno maličkosť, ale efektná. Bočná silueta zostala zachovaná ako prvá podoba auta. Napokon, je krásna a načo meniť to, čo sa vydarilo. Plávajúca vlnovka stúpajúca smerom do stredu a následne klesá k piatym dverám. Doslova báseň. Vzadu pribudli nové koncovky výfuku. Tentoraz sú oblejšie. Takisto sa zmenil zadný nárazník a spojené koncové svetlá spolu s malým brzdovým svetlom. Červené lemovanie zadnej časti vozidla vyzerá nádherne a dodáva autu športový nádych.
Interiér
Aj tu platí, že čo je dobré a vyhovuje, je zbytočne nasilu meniť. Pribudli skôr rôzne asistenčné a bezpečnostné systémy. Napríklad upozornenie na prítomnosť osôb vzadu, systém pre bezpečné vystupovanie či sledovanie mŕtveho uhla s možnosťou zásahu do riadenia. Nová je aj grafika 12,3-palcového digitálneho prístrojového panela. Obrovskou výhodou širokej obrazovky multimédií je možnosť rozdelenia obrazovky, tzv. split screen, vďaka ktorej môžete mať napríklad mapy stále naporúdzi a pritom sa prehrabávať možnosťami rádia alebo hudby. V prvej generácii tohto modelu som mal menšie výhrady k veľkosti sedadiel. V novom Proceede je tento problém vyriešený. V športovo ladených sedadlách sa sedí výborne, s vynikajúcim držaním tela aj v ostrejšie prechádzaných zákrutách. Miesta dosť je aj na nohy na zadných sedadlách len s tým, že línia strechy nebude vyhovovať vysokým pasažierom. Miesta na hlavu budú mať trochu všetci nad 180 centimetrov výšky. Skosená línia strechy si vybrala svoju “daň” zmenšením batožinového priestoru oproti klasickému kombíku Ceedu o zanedbateľných 30 litrov. Ale objem takmer 600 litrov nie je zanedbateľný a určite postačí na prepravu pre päť dospelých osôb. Ak by aj to bolo málo, po sklopení operadiel zadných sedadiel sa dostanete k objemu 1 545 litrov.
Dizajn
Pod kapotou sa nachádza relatívne malý 1,6-litrový prepĺňaný štvorvalec s výkonom 204 koní a maximálnym krútiacim momentom 265 Nm. Silu prenáša na predné kolesá sedemstupňová automatická prevodovka, ktorá svoju prácu vykonáva výborne. Špeciálnu pochvalu si zaslúži aj podvozok. Je o pol centimetra nižší a konštruktéri si dali viac záležať na jeho vyladení. Pružiny sú tuhšie a tlmiče precízne nastavené. Voliť si môžete jazdné režimy Comfort a Sport. Auto presne vie, kedy má byť tvrdé. Výrobca udáva priemernú spotrebu 6,8 litra benzínu na sto kilometrov. My sme sa na túto hodnotu nedostali a “zožrali” sme 7,3 litra a v meste o liter viac. Nie je to hybrid, nie je to elektrické auto, a tak zástrčku na ňom nebudete hľadať. Odmenou vám bude pokojná, športová jazda bez akýchkoľvek problémov. A to všetko v doslova nádhernom aute s prešitými sedadlami s lemovaním, nápisom GT a 18-palcovými kolesami. Určite si ho obľúbite.