share

TEST Nissan Townstar Combi 1,3 DIG-T: Návrat kedysi obľúbených veľkoobjemových áut

- 1 1 scaled 1 - TEST Nissan Townstar Combi 1,3 DIG-T: Návrat kedysi obľúbených veľkoobjemových áut

Automobilka Nissan je svojimi modelmi dobre známa motoristom na našich cestách. Po osobných automobiloch a plejáde vozidiel SUV sa v jej ponuke objavil nový typ – trochu prekvapujúce MPV. Je to však naozaj MPV, keď vychádza z úžitkovej podoby a má všetky vlastnosti osobného auta?

Karoséria

- 2 1 1024x768 - TEST Nissan Townstar Combi 1,3 DIG-T: Návrat kedysi obľúbených veľkoobjemových áut

V každom prípade sa spolupráca s koncernovým „bratom“ Renaultom a nemeckým gigantom Mercedes Benz prevtelila do nového modelu. Na prvý pohľad má z každej karosárskej dielne niečo a Nissan to premenil na skutočne veľké a objemovo priam gigantické auto. Podarilo sa vytvoriť niečo, ktoré je najlepším dôkazom, že úžitkové auto nemusí byť nudné a nepríťažlivé. Veľká predná časť vozidla s vysokou karosériou, posuvnými dverami a aj „obyčajnými“ dverami naozaj veľkých rozmerov sa skutočne vydarilo. Najoriginálnejšia je v tomto smere predná časť, ktorej nechýbajú typické prvky modelov z karosárskej školy Nissan. Dizajn prednej masky dopĺňa elegantná a kontrastne tmavá lišta nad evidenčným číslom. Štylisticky má Townstar oveľa bližšie ku klasickým osobným automobilom. Priam obrovsky pôsobia zadné piate dvere odkrývajúce batožinový priestor s objemom 775 litrov. Natíska sa otázka, že by možno stálo za to pouvažovať nad variantom sedemmiestneho auta. V našom prípade sme si vystačili s piatimi. Vysoká karoséria „ozdobená“ pevnými lyžinami je ukončená koncovými svetlami s efektným LED svetelným podpisom. Karoséria v zadnej časti je zaoblená a na rozdiel od konkurencie jej chýba tzv. krabicový vzhľad. Auto, ktoré je veľké a pritom stále pôsobivé. Pre rodinu ako ušité.

Interiér

Do interiéru sa nastupuje veľkými dverami, ktoré možno otvoriť takmer do pravého uhla. Pozor pri parkovaní, aby ste dverami nepoškodili vedľa stojace vozidlo. To, že to nie je dodávka v pravom zmysle prezradí prvý pohľad dovnútra. Všade veľkorysý priestor a pocit luxusu nebude naozaj prehnaný. Sedadlá sú veľké, pohodlné v oboch radoch. Zadné sa dajú sklápať jednotlivo, čo využijete pri preprave väčších nákladov, napríklad lyží. V aute sa budete cítiť zvnútra ako v osobnom aute aj keď máte nad hlavou priestor ešte minimálne 30 centimetrov. Oproti rodinne orientovaným SUV vozidlám je Townstar vo výhode svojim vzdušným priestorom. Príjemne moderný koncept palubnej dosky možno pri modeli Townstar porovnávať s klasickými automobilmi. Vysoko hodnotím celkovo vyváženú skladbu použitých materiálov vrátane kvalitného dielenského opracovania. Už tak trochu zaužívanú fádnosť danej kategórie, novinka s logom Nissan osviežuje napríklad atraktívne pôsobiacou ozdobnou lištou, umiestnenou v centrálnej časti palubnej dosky, s lesklým kovovým nádychom. Ovládače auta sú klasické a umožňujú jednoduchý prístup napríklad aj k manuálnej klimatizácii. Klasický zostal napríklad aj prístrojový panel s analógovými budíkmi alebo aj centrálny palubný počítač s farebnou grafikou a množstvom zobrazovaných údajov. Všetko ľahko dostupné a intuitívne. Nesmieme zabudnúť na množstvo odkladacích menších i väčších priehradiek nad ktorými kraľuje veľký výsuvný „šuplík“ pred sedadlom spolujazdca. Výhľad z auta je bezproblémový aj napriek pomerne masívnemu predného stĺpiku. Veľkosť batožinového priestoru 775 litrov je priam nadpriemerný. Autu nechýba celá plejáda najmodernejších asistenčných systémov.

Motor a jazdné vlastnosti

Motor ma potešil. Hlavne, že neboli k dispozícii žiadne hybridné pohony, ktoré sú v súčasnosti tak veľmi preferované v mene diskutabilnej ochrane životného prostredia. Využil som schopnosti pod kapotou ukrytého preplňovaného motoru. Štvorvalec s objemom  1,3 litra a výkonom 130 koní bol prekvapujúco dostatočne živý, aj keď menej úsporný. Auto s hmotnosťou vyše poldruha tony v prvom momente nevzbudzovalo s takýmto motorom veľa očakávaní. Opak bol však pravdou. Auto dosiahne maximálnu rýchlosť 185 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za úctyhodných 11,8 sekúnd. Nie je to zlý výsledok pri pohľade zvonka na toto auto. Kabína bola slušne odhlučnená a dosiahli sme priemernú spotrebu 6,5 litra. Na diaľnici je to minimálne o liter viac, ale uznajme si, že auta nie je určené na pretekanie. Na pokojnú a príjemnú jazdu je dostatočný. Šesťstupňová manuálna prevodovka výborne spolupracovala s motorom a predný náhon stačil na komfortnú príjemnú jazdu. Dobre vyladený podvozok tento pocit iba znásobil.

Categories:

Related Posts

mmnt.sk
Close Cookmode