Po pomalšom rozbehu sa nová prémiová divízia automobilky DS Automobiles koncernu Stellantis môže pochváliť trhovým úspechom. V roku 2019 bolo DS najrýchlejšie rastúcou značkou koncernu, keď predalo približne 62 000 áut a z toho 21 percent v Európe. Po modeloch DS 3 Crossback a DS 7 Crossback prichádza nová vlajková loď tejto francúzskej firmy. Nový nádherný sedan má všetky predpoklady zamiešať karty na automobilovom trhu a presadiť sa popri nemeckom prémiovom triu.
Príťažlivý francúzsky dizajn

Model DS 9 predstavuje vrchol ponuky značky DS Automobiles. Je to veľký dynamický a elegantný reprezentatívny sedan dlhý 493 cm s veľkými kolesami s priemerom 690 milimetrov. Stojí na novej verzii platformy EMP2 s dlhým rázvorom 290 cm, čo výrazne zvyšuje ponuku priestoru na zadných sedadlách. Vyznačuje sa prudko klesajúcou strechou v štýle Fastback, ktorá zjemňuje celkovú siluetu.
Pokračovanie ikony DS

Trojpriestorový sedan preberá klasické dizajnové princípy značky DS Automobiles s nápadnou prednou časťou s maskou DS Wings, čo je typický znak vozidiel značky, a mriežkou chladiča s trojrozmerným výbrusom. Pre svetelný podpis vozidla je charakteristická technológia DS Active LED Vision s modulmi, ktoré sa otáčajú o 180 stupňov a podčiarkujú ich denné svetlá spracované ako perlový náhrdelník. Na kapote sa prvýkrát objavuje aj gilošovaný dekor Clous de Paris v tvare šable, ktorý sa doteraz používal len v interiéri modelov DS. Ikonický model DS z roku 1955 pripomínajú lišty v tvare kornútkov na okrajoch strechy, ktoré boli typickým znakom legendárneho sedanu. Teraz boli upravené a boli do nich zasadené nové bočné obrysové svetlá. Plynulú elegantnú siluetu podčiarkuje línia vedúca bez akéhokoľvek prerušenia od masky chladiča cez kapotu. Boky sú hladké, tiahnu sa od predných svetlometov k zadným svetlám. Všetko podčiarkujú zapustené kľučky dverí vo farbe karosérie.
Pohodlie a komfort pre všetkých
Foto: netcarshow.com Foto: netcarshow.com
Podarilo sa dosiahnuť komfort na zadných sedadlách rovnaký ako vpredu. Auto ponúka rovnaké pohodlie celej posádke. Elegancia ušľachtilých materiálov použitých na veľkých plochách, palubná doska celá čalúnená kožou Nappa a spracovanie sedadiel s motívom hodinkového remienku Bracelet len podčiarkuje starostlivosť, ktorá bola venovaná každému detailu. Tlačidlá vo forme kryštálov, čalúnenie Alcantara na celom strope a na slnečných clonách, stropné držadlá a airbag v strede volantu, ručne potiahnuté kožou vyvolávajú príjemné pocity. DS 9 ponúka novú definíciu individualizovaného komfortu, kde si možno všetky parametre upraviť pre optimálne pohodlie. Vďaka tomuto detailu si každý cestujúci riadi svoje vlastné pohodlné prostredie sám. V ponuke sú dve úrovne výbavy: na jednej strane Performance Line a na druhej Rivoli.
Najmodernejšie pohonné jednotky

DS 9 bude najprv v ponuke s plug-in hybridným pohonom E-Tense s celkovým výkonom 225 k. Tvorí ho benzínový turbo motor PureTech 180 k a elektromotor 110 k), ktorý dokáže vďaka batérii s kapacitou 11,9 kWh prejsť do vzdialenosti 46 — 50 km v režime s nulovými emisiami. Elektromotor s osemstupňovou automatickou prevodovkou sa používa pri rozbiehaní, na zlepšenie akcelerácie pri akejkoľvek rýchlosti a pre jazdu v režime s nulovými emisiami a to až do rýchlosti 135 km/h. Pri naštartovaní sa vždy automaticky spustí elektrický režim, doplnený hybridným režimom, ktorý automaticky riadi jednotlivé druhy energie. Vozidlo môže jazdiť v 100 % elektrickom režime, v 100 % benzínovom režime, alebo v režime, ktorý oba režimy kombinuje podľa toho, ako to situácia vyžaduje, prípadne ako si to vodič zvolí. Posádka si túto zmenu ani nevšimne. Režim E-Tense Sport ponúka maximálne spojenie oboch dostupných energií s upravenými nastaveniami akceleračného pedála, prevodovky, riadenia a aktívneho odpruženia. Zvyšuje potešenie z jazdy a dynamiku a to všetko v úplnom pokoji.

Vozidlo používa systém rekuperácie energie, ktorý dobíja batériu pri spomaľovaní alebo vo fáze brzdenia. Funkcia E-Save navyše umožňuje zaistiť rezervu energie v batérii, ktorá zabezpečuje, aby vozidlo časť cesty absolvovalo v režime nulových emisií. Batériu možno nabiť za 1 hodinu a 45 minút pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kW zapojenej cez kábel dodávaný na želanie do domácej alebo verejnej nabíjacej stanice. Ponuku čoskoro doplnia dva ďalšie plug-in hybridné motory E-Tense, jeden s výkonom 360 k a s inteligentným pohonom všetkých 4 kolies. Druhý dosahuje výkon 250 k, využíva pohon 2 kolies a vyznačuje sa zvýšeným dojazdom. V ponuke je aj benzínový motor PureTech s výkonom 225 k. Všetky modely sa dodávajú s osemstupňovou automatickou prevodovkou. DS 9 ponúka aj špičkové technológie, ktoré sa preslávili v ostatných modeloch značky DS.