Národná rada (NR) SR nerozhodla o návrhu zákona o podpore ekologických vozidiel cestnej dopravy. O jeho stiahnutie požiadal vo štvrtok v mene štyroch poslaneckých klubov Milan Vetrák (OĽANO). Právna norma mala zaviesť, že súčasťou nadlimitných zákaziek verejného obstarávania osobných a nákladných automobilov či autobusov bude od augusta povinný podiel ekologických vozidiel. Táto povinnosť sa mala týkať aj lízingu, splátkového predaja, prenájmov, niektorých služieb vo verejnom záujme v osobnej doprave, či služieb, ktoré sa vykonávajú s pomocou vozidla.
Podiel obstarávaných nízkoemisných alebo bezemisných osobných vozidiel, mikrobusov a nákladných áut do 3,5 tony v päťročnom referenčnom období do konca roka 2025 mal byť 22 %. Pri ostatných nákladných automobiloch mali obstarávatelia a verejní obstarávatelia zabezpečiť 8-percentný podiel týchto vozidiel, no od roku 2026, a tiež v treťom referenčnom období od roku 2031 do roku 2035 to už malo byť o percento viac. Významný nárast povinného podielu ekologických vozidiel obstarávateľov a verejných obstarávateľov mal byť u autobusov a trolejbusov, a to z 34 % v období od augusta 2021 do konca roka 2025 na 48 % od roku 2026.
Za ekologické vozidlo v kategóriách osobné vozidlo, mikrobus alebo nákladné vozidlo do 3,5 tony do konca roka 2025 sa podľa návrhu považuje také, ktoré má emisný limit oxidu uhličitého (CO2) vo výške 50 gramov na kilometer. Od roku 2026 malo byť v týchto kategóriách za ekologické považované vozidlo s nulovými emisiami CO2.
Nákladné automobily nad 3,5 tony a autobusy mali byť považované za ekologické, pokiaľ budú napríklad využívať elektrickú energiu, prípadne alternatívne palivá ako vodík, syntetické a parafinické palivo, stlačený zemný plyn (CNG), skvapalnený zemný plyn (LNG), skvapalnený ropný plyn (LPG) či biopalivo.