Peugeot so svojimi najnovšími modelmi už niekoľko rokov doslova dráždi konkurenciu. Jeho autá prešli kompletnou obmenou, pribudli nové technológie a myslím si, že najviditeľnejšie sú jeho dizajnové zmeny. Napokon, francúzsky vkus a šarm sa v tomto prípade prejavili v tom najlepšom svetle.
Karoséria

Vynovenú prednú masku si všimnete okamžite. Mierne sa ponáša na menšieho súrodenca 2008, ale 3008 je väčšia a mohutnejšia. Nepôsobí agresívne, ale príjemne. Čierne presahujúce lamely navyše perfektne ladili so zatmavenou čelnou maskou. Auto je vyzdobené viacerými čiernymi prvkami Black Pack, ktoré dodávajú autu gracióznosť a zaujímavosť. V súčasnosti dvojfarebné vyzdobenie auta je populárne a treba uznať, že je naozaj posunom k lepšiemu. Kozmetické dizajnové zmeny sa udiali aj na zadnej časti automobilu – koncové svetlá síce na prvý pohľad majú totožný svetelný podpis, no keď podídete bližšie, zistíte, že architektúra samotného svetla je kompletne odlišná, detailnejšia a efektnejšia. Full LED svetlá ponúkajú vynikajúci svetelný výkon a nechýba ani automatické prisvecovanie do zákrut. K dispozícii je aj systém nočného videnia. Je síce za príplatok, ale výrazne pomáha k zvyšovaniu bezpečnosti pri nočnej jazde. Auto je typické SUV, ktoré však nepôsobí drsne, ale stále štýlovo krásne.
Interiér



Výrazné zlepšenie sa udialo aj vo vnútri vozidla. Použité sú výrazne kvalitnejšie materiály a ich funkčnosť je stále perfektná. Nepôsobia lacno a neúčelne. Samotný koncept interiéru i-Cockpit Francúzi ponechali a nič na ňom nemenili, okrem materiálov sa však venovali aj centrálnemu displeju. Infotainment, navigácia či obraz z dvojice parkovacích kamier sa po novom zobrazujú na 10” širokouhlom dotykovom displeji. Jeho reakcie sú rýchlejšie než v minulosti a páči sa nám, že sa dá do istej miery ovládať aj z volantu. Napríklad, keď chcete vytočiť niektorý z vašich posledných volaných kontaktov, nemusíte ruky spúšťať dole z volantu. K dispozícii je aj panoramatický výhľad z auta, ktoré sprostredkúvajú dve kamery. Pod centrálnym displejom aj naďalej nájdete viaceré „klavírne klávesy”, tlačidlá, ktoré uľahčujú prácu s niekoľkými systémami vozidla. Sú výborné a musíme oceniť, že v type 3008 sa ešte vyhrievanie sedadiel spúšťa fyzickým tlačidlom. Oceňujeme aj to, že sa automaticky zapne aj po tom, ako vypnete motor a znova naštartujete. Mimochodom, sedadlá tu sú vynikajúce, majú nielen krásny dizajn, ale ponúkajú aj vysoký komfort, ktorý je v prípade vodičovho kresla znásobený masážnou funkciou a elektrickým ovládaním. Čo sa týka technologickej úrovne vozidla, ponúka všetky asistenčné systémy, ktoré by sme od takto pokročilého SUV očakávali. Objem kufra je 520 litrov.
Motor

Peugeot stále patrí k čoraz sa zmenšujúcej rodine výrobcov opúšťajúcich naftové motory. Peugeot sa zatiaľ nevzdal. Urobil dobre. Agregát 1.5 BlueHDi je prepĺňaný štvorvalec, ktorý má k dispozícii maximálny výkon 96 kW (130 k) a 300 Nm krútiaceho momentu. V našom prípade bol skombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Vozidlo v tejto konfigurácii papierovo pri šprinte zo stoja pokorí rýchlosť 100 km/h v priebehu 11,5 sekundy. Ak by sa vám náhodou zdalo, že motoru bude chýbať dynamika, jazda s týmto autom váš rýchlo presvedčí o opaku. Motor je dokonale odhlučnený a v porovnaní s benzínovými motormi je rozdiel minimálny a takmer nepostrehnuteľný. Motor je spriahnutý s osemstupňovým automatom, ktorý radí úplne dokonale a dokáže čítať charakter cesty. Je nielen dostatočne silný, ale aj úsporný. Priemernú spotrebu sme dosiahli na úrovni 5,3 litra na sto kilometrov. Pri pokojnej ceste mimo miest a diaľnice sa hravo dostanete k spotrebe nepresahujúcej štyri litre. Čo k tomu dodať. Auto má vynikajúci podvozok, príjemný interiér, pútavý dizajn a poskytne auto, ktoré si určite zamilujete.