zdielať

TEST Honda HR-V: Úplne iná generácia obľúbeného crossoveru

- 1 1 - TEST Honda HR-V: Úplne iná generácia obľúbeného crossoveru

Tretia generácia Hondy HR-V sa naozaj vydarila. Je úplne iná než obe jej predchodkyne. Dokonca až do takej miery, že si z pôvodných modelov neponechala vôbec nič. Vzniklo úplne nové auto, ktoré stojí za to.

Karoséria

- 2 1024x768 - TEST Honda HR-V: Úplne iná generácia obľúbeného crossoveru
Auto pôsobí robustne a dizajnovo čisto. Foto: netcarshow.com

Posledná zmena pochádza ešte z roku 2014 a bolo načase prikročiť k zmene. Japonci to poňali doslova a zmenili všetko. Na prvý pohľad zaujme svetlá výška vozidla 188 mm. K tomu pocit veľkosti dopĺňajú aj 18-palcové kolesá. Páčil sa mi tvar svetiel vpredu i vzadu, ktoré sú vzájomne prepojené. Auto má vysoký pontón, kolmé čelo, horizontálnu kapotu a kabínu nezvyčajne plochú. Predná maska s lakovanými lamelami mu dáva jemne futuristický nádych a zadná skosená časť zas strih kupé. Prekvapili ma aj skutočne veľké spätné zrkadlá, obrovské lemy blatníkov, dvojfarebné lakovanie. Zadná kapota sa mi zdala byť mierne „nedotiahnutá“ a jej sa nevenovala z dizajnérskej stránky veľká pozornosť. Je to však iba môj dojem. Ostatné časti vozidla dýchajú modernosťou a kvalitou. Jednoducho sa musí auto páčiť aj náročnejším motoristom.

Interiér

Odvážim sa povedať, že interiér tohto auta sa skutočne vydaril. HR-V prináša fantastické materiály a robustný dizajn. Za predné sedadlá by sa nemuseli hanbiť ani podstatne väčšie SUV. Sú naozaj perfektné. Poteší aj čalúnená lakťová opierka a masívny veniec multifunkčného volantu. Na rozdiel od Jazzu má HR-V plnohodnotný prístrojový panel. Dokonca s analógovým rýchlomerom. A analógovú grafiku môže mať aj ukazovateľ využitia výkonu a rekuperácie. Takže tu máte dve ručičky – hardvérovú aj virtuálnu.

A keď už spomíname hardvér, oceňujeme samostatný panel klimatizácie, klasický volič prevodovky aj zopár analógových ovládačov nového infotainmentu Connect 2 s 9-palcovou obrazovkou, ktorý posúva HR-V konečne do súčasnosti. Infotainment má konečne peknú grafiku a rýchle reakcie. Takto nejako má vyzerať moderné kompaktné auto. Poteší aj dizajnom. Palubná doska má horizontálne prieduchy klimatizácie a je mäkko čalúnená. Prémiový duch sála z použitých chrómových prvkov, či klavírneho laku. Spokojní budete aj s priestorom. Miesta je tu dosť, len v šírke HR-V celkom neutají svoj pôvod v mestskom hatchbacku. Nechýba ani dostatok odkladacích priestorov vo dverách, na stredovom tuneli či v stredovej konzole. Vpredu i vzadu je prekvapujúco veľa miesta. Keďže v rámci znižovania emisií je nová Honda HR-V výhradne iba vo verzii hybrid. To mierne ubralo batožinovému priestoru, ktorý je oproti predchádzajúcemu modeli menší o 130 litrov.

- 6 1024x768 - TEST Honda HR-V: Úplne iná generácia obľúbeného crossoveru
Trochu menší kufor pre umiestnenie hybridnej technológie. Foto: netcarshow.com

Motor

Spomínali sme, že HR-V u nás dostanete iba ako hybrid. Mne sa „honďácky“ hybrid vždy pozdával a najmä vo väčšom CR-V bol priam geniálny. Nie inak je to aj v tomto prípade. Hybridný systém označovaný ako eHEV je naozaj vynikajúci. Infotainment má konečne peknú grafiku a rýchle reakcie. Takto nejako má vyzerať moderné kompaktné auto. Poteší aj dizajnom. Palubná doska má horizontálne prieduchy klimatizácie a je mäkko čalúnená. Prémiový duch sála z použitých chrómových prvkov či klavírneho laku. Spokojní budete aj s priestorom. Miesta je tu dosť, len v šírke HR-V celkom neutají svoj pôvod v mestskom hatchbacku. Nechýba ani dostatok odkladacích priestorov vo dverách, na stredovom tuneli či v stredovej konzole. Benzínový motor má objem 1,5 litra, čo je výrazne menej než v spomínanom CR-V. Motor má v HR-V čo robiť. Zdalo sa mi, že použitie slabšieho motora nie je výhrou. Motor pri zaťaženiach vysoko akceleruje a sprevádza ho silný zvuk. Pri rýchlosti okolo 110 kilometrov za hodinu je motor kultivovaný a úsporný. Spotrebu som dosiahol, najmä v meste, 5,7 litra na sto kilometrov.

- 3 1024x768 - TEST Honda HR-V: Úplne iná generácia obľúbeného crossoveru
Na prvý pohľad je vidieť, že auto má väčšiu svetlú výšku. Foto: netcarshow.com

Pri vyšších rýchlostiach spotreba stúpa až na 7 litrov. Po stlačení plynu motor najprv vybehne do vysokých otáčok, aby dodal elektromotoru či batérii dostatok energie, a potom otáčky skokovo niekoľkokrát zníži. Jazda s týmto autom sa vám však určite zapáči. Má tendenciu jazdiť čo najviac na elektrinu, využíva rekuperáciu voliteľnú v štyroch módoch. Kto miluje moderné technológie, bude milo prekvapený. Auto má všetky asitenčné systému, ktoré súčasný automobilový svet pozná. Honda HR-V je vynikajúce a spoľahlivé auto. Je moderné, dobre vybavené a pekné, ale pod kapotou by sa hodil trochu silnejší motor. Možno k tomu Honda niekedy prikročí.

Kategórie:

Podobné články

mmnt.sk
Close Cookmode