share

TEST MG 5: Krátke označenie, ale zato prvé elektrické kombi u nás

- 1 3 1 - TEST MG 5: Krátke označenie, ale zato prvé elektrické kombi u nás

Zdá sa, že príchod čínskych automobiliek do Európy je čoraz silnejší. Firma MG s voľakedy anglickými koreňmi je jednou z tých, ktoré zásobujú aj náš trh dosť masívne. Vyskúšali sme aktuálnu novinku s krátkym názvom MG 5.

Exteriér

- 2 4 1024x768 - TEST MG 5: Krátke označenie, ale zato prvé elektrické kombi u nás
Faceliftom prešla predná i zadná časť vozidla oproti prvej verzií známej tri roky v Číne a Veľkej Británii. Foto: netcarshow.com

Toto auto je plnohodnotný kombík na elektrický pohon. MG 5 je v Británii a Číne známe už minimálne tri roky. K nám však dorazila faceliftovaná verzia a naozaj sa vydarila. Oproti prvej verzii je modernejšia vzbudzuje záujem ladnými krivkami. Napriek tomu je celkový pocit nie práve ohurujúci. Mnoho prvkov bolo použitých aj v iných modeloch tejto značky. Facelift sa prejavil najmä v prednej časti, ktorá je aerodynamickejšia a vďaka užším svetlám pôsobí omnoho  príťažlivejšie. Modernizácia zasiahla aj zadnú časť. Je tu úplne nový nárazník a nová grafika svetiel. Auto si možno zaobstarať v dvoch výbavových verziách Emotion a Excite. To však neznamená, že obe verzie sa od seba líšia vo výbave auta, ako sme zvyknutí u iných značiek.

Interiér

Čínsky výrobca sa “pohral” aj s interiérom, i keď sú obe verzie totožné. V aute nájdete 12,3-palcový virtuálny displej a 10,25-palcový infotainment iSmart Lite. Auto má skutočne bohaté sériové vybavenie interiéru, v ktorom nechýba digitálna klimatizácia, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu, parkovacia kamera aj automatické prepínanie LED svetiel, bezkľúčové odomykanie a množstvo asistenčných systémov MG pilot. Podotýkam ešte raz, že všetko je v sériovej výbave a nič z toho si netreba priplácať ako doplnkovú výbavu. Batožinový priestor pojme 479 litrov a po zložení operadiel zadných sedadiel získate objem slušnej dodávky – 1 367 litrov. Auto je vybavené schopnosťou ťahať príves s hmotnosťou do 500 kg a na strešné lyžiny zvládnu hmotnosť 75 kg. Vďaka pomerne veľkému rázvoru 2 659 mm je v aute dostatok miesta vpredu i vzadu. Sedadlá by možno mohli byť pohodlnejšie, väčšie a zišla by sa aj väčšia variabilnosť ich posunu. Ale všetko sa dá zvládnuť.

Motor

Spomínali sme, že MG 5 je dodávaný v dvoch verziách Emotion a Excite. Obe sa neodlišujú vo výbave vozidla, ale spôsobom pohonu, či skôr veľkosti batérie a dojazdom. Verzia Emotion má predný synchrónny elektromotor s permanentným magnetom s výkonom 130 kW a batériu s kapacitou 50,3 kWh. Na jedno nabitie má zvládnuť 320 km. Paradoxne, verzia Excite má slabší elektromotor s výkonom 115 kW, ale zato väčšiu batériu s kapacitou 61,1 kWh. Jej dojazd je až 400 km. V meste to ale môže byť až 438, respektíve 538 km. Nabíjanie z wallboxu s výkonom 11 kW má MG5 Emotion trvať 4,4 a MG Excite 5,5 hodiny. Na rýchlonabíjacích staniciach, kde MG5 podporuje maximálny nabíjací výkon 87 kW, stačí 35 minút. Dostupné má byť aj napájanie externých spotrebičov V2L.

- 5 4 1024x768 - TEST MG 5: Krátke označenie, ale zato prvé elektrické kombi u nás
Nabíjací konektor je v prednej časti priamo v maske auta. Foto: netcarshow.com

My sme jazdili s výbavou Excite s batériou 61,1 kWh a výkonom 115 kW a dojazdom 400 kilometrov. V miešaných podmienkach a pri pokojnej jazde a maximálnom využívaní rekuperácie sme najazdili na jedno nabitie viac ako 500 kilometrov. Viac sme sa nepokúšali, aby sme nezostali “visieť” niekde na ceste. Zaujímavosťou je, že nami testovaná verzia mala slabšiu batériu, ale väčší dojazd. Cena : 39 300 eur.

Categories:

Related Posts

mmnt.sk
Close Cookmode