share

TEST Renault Arkana 1,6E-Tech: Menej výbav ale viac dokonalosti a štýlovosti

- Titulna 1 - TEST Renault Arkana 1,6E-Tech: Menej výbav ale viac dokonalosti a štýlovosti

Renault Arkana patrí medzi tie automobily tejto známej francúzskej automobilky, ktorá sa vzhľadom mierne vymyká doterajším dizajnovým podobám modelov. Nádych kupé SUV je čosi, čo doteraz v ich ponuke nebolo. Auto je však pekné a ešte lepšie sa na ňom jazdí.

Karoséria

- 1 1024x768 - TEST Renault Arkana 1,6E-Tech: Menej výbav ale viac dokonalosti a štýlovosti
Renault s Arkanou ozdobuje naše cesty. Karoséria kupé je skutočne vydarená. Foto: autor

Na rozdiel od obľúbeného modelu Captur ponúka Renault Arkana dlhší rázvor a aj vďaka tomu zaklopalo na dvere kompaktných SUV C segmentu. Na prvý pohľad pôsobí zaujímavo a jeho pretiahnutá karoséria kupé zaujme na prvý pohľad. Ponáša sa na podobné karosárske výtvory známych nemeckých značiek. Možno ju považovať za plnohodnotného priekopníka danej karosárskej verzie cenovo dostupnejšej. Aerodynamicky strihnutej prednej časti dominuje efektný a dynamický náboj. Jednoznačnú príslušnosť k rodine Renault tu už z diaľky pripomínajú vizuálne atraktívne Full LED svetlomety s typickým bumerangovým výbežkom denného svietenia, ktorý zabieha pomerne výrazne do nárazníka. V nami testovanej verzii R:S: Line zaujal športovo ladený predný nárazník s atraktívnym výpletom a decentne naznačeným splitterom v spodnej časti. Špecialitou špičkovej verzie E-Tech Enginnered je fabrické logo v kompletne čiernom prevedení, ako aj početné optické doplnky v zlatej farbe. Tie vpredu najviac evokuje kontrastná lišta inšpirovaná svetom F1. Z profilu pôsobí karoséria pomerne mohutne a prispievajú k tomu decentne vytiahnuté blatníky a klesajúca línia. Celkovo temperamentný nádych tu ešte viac umocňujú drobné detaily na čele s čiernymi krytmi spätných zrkadiel či orámovaní bočných okien v identickej farbe. Testovaný exemplár bol lakovaný v príplatkovej sivej metalíze s matným nádychom. Efektný farebný kontrast aj pri profile vozidla dotvárajú doplnky v zlatej farbe. Tie si okrem plastového ochranného modulu v spodnej časti dverí našli svoje miesto aj na špeciálnych 18-palcových diskoch kolies, resp. dizajnovom ozvláštnení predných blatníkov. Na zadnej časti nás zaujal zadný spojler na odtrhovej hrane piatich dverí.

Interiér

Už prvý pohľad do vnútra vozidla prezrádza vynikajúcu atmosféru. Vo výbavovej verzii E-Tech Enginnered nechýbajú detaily v zlatej farbe, ktorá vynikajúco kontrastuje s ostatnými, väčšinou čiernymi materiálmi použitými v interiéri. Pochválime dokonalú ergonómiu ovládacích prvkov a takisto prehľadný grafický prístrojový panel. Keď hovoríme o dokonalej ergonómiu stačí spomenúť prehľadné ovládanie klimatizácie. Plne grafický prístrojový panel ponúka príjemne jemnú grafiku s prehľadným usporiadaním údajov. Na centrálnej časti prístrojového paneli je umiestnený displej s veľkou dotykovou obrazovkou mierne pootočený smerom k vodičovi. Dostatok menších i väčších odkladacích priečinkov je pre Francúzov už akousi samozrejmosťou. Potešila jednoduchá dostupnosť online pripojení. Okrem počasia sa sem radia napríklad aj ceny palív na staniciach v okolí vozidla alebo aktuálna dopravná situácia pri využívaní navigácie. Na prvý pohľad je interiér priestranný s dostatočne ergonomické i veľkostne dimenzovanými sedadlami vpredu i vzadu. V druhom rade je dostatok miesta aj pre vyššie postavy napriek dozadu klesajúcej línii strechy. Nechýbajú ani športové prvky osviežujúce opticky samotný interiér, kožené sedačky, parkovací asistent, vyhrievané predné sedadlá a množstvo užitočných a potrebných asistenčných systémov.

Motor

Pod kapotou sa nachádza atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 litra s výkonom 94 koní. Keďže ide vozidlo s hybridným pohonom E-Tech pohon zabezpečujú dva elektromotory. Slabší dodáva silu 20 koní a silnejší trakčný elektromotor 49 koní, ktorý je spojený s multimódovou prevodovkou. Zaujímavosťou je koncept zohľadňujúci štyri samostatné prevody pre spaľovací motor a dva pre elektromotor. Dôležitým komponentom full-hybridného pohonu E-Tech je v neposlednom rade aj akumulátor s kapacitou 1,2 kWh umiestnený v zadnej časti vozidla. Batéria slúži ako primárny zdroj energie pre trakčný elektromotor. Výsledkom tohto pomerne zložitého, ale zato funkčného pohonu, je nízka spotreba paliva. V meste je to bez problémov dosiahnuteľných 4,2 litra a priemerne 5,7 litra, čo je viac ako potešujúci fakt pre peňaženku majiteľov tohto vozidla.

- 2 5 1024x768 - TEST Renault Arkana 1,6E-Tech: Menej výbav ale viac dokonalosti a štýlovosti
Zadnej časti auta dominuje štýlový spojler. Foto: autor

Renault Arkana je sám osebe zaujímavým dielom francúzskych dizajnérov. Vyzerá pôsobivo, športovo  a pekne. Podľa môjho názoru je to jedinečné auto s praktickým využitím. Navyše, úsporné.

Categories:

Related Posts

mmnt.sk
Close Cookmode