share

TEST Škoda Octavia Sportline: Stále lepšia legenda

- 1 1 1 scaled 2 - TEST Škoda Octavia Sportline: Stále lepšia legenda

Škoda Octavia stále patrí k najobľúbenejším vozidlám na našich cestách. Jeho špičkový model s názvom Sportline je iba potvrdením, že mladoboleslavská automobilka vie, čím zaujať.

Karoséria

Škoda Octavia je obľúbeným firemným, ale aj rodinným automobilom. Jeho dizajn sa počas dlhých rokov na trhu príliš nezmenil. Badateľné sú iba jemné vylepšenia. Testovaná verzia je vo výbave Sportline, čo je možné spoznať podľa čiernej masky chladiča, predného difúzora a čiernych krytov spätných zrkadiel a tiež lemovaní okien ako aj B-stĺpikov. V zadnej časti je to spojler na kufrových dverách, tiež v čiernej farbe. Lak karosérie vozidla vo verzii karosérie liftback v oranžovej farbe Phoenix si určite všimne aj menej pozorný chodec. Potešili ma Full Led Matrixové svetlomety s účinným prisvecovaním do zákrut. Nechýba ani povestný objemný batožinový priestor, tentoraz ovládaný elektronicky z miesta vodiča, čo milo prekvapilo. V tomto prípade kufor v základnom usporiadaní sedadiel ponúka 600-litrový objem a po zložení operadiel zadných sedadiel 1 550 litrov. Z malých detailov ma potešil otvor v zadnej lakťovej opierke umožňujúcej pohodlnejšie a hlavne bezpečnejšie prevážanie dlhých nákladov.

Interiér

Interiér vozidla je priestranný a pohodlný. Prístrojová doska je jednoduchá, prehľadná a intuitívna na bezproblémové ovládanie. Väčšina funkcií je ovládaná na displeji zábavno-informačného panelu a hardvérových ovládačov je minimálne. Atmosféru dotvára ambientné osvetlenie v kokpite.Octavia ide s trendom s drobnou páčkou na ovládanie automatickej 7-stupňovej prevodovky DSG. Desaťpalcová dotyková obrazovka infotainmentu má parkovaciu kameru, ktorá má pekné reálne rozlíšenie a výrazne uľahčuje vodičovi prehľad o dianí pri cúvaní. Infotainment sa ovláda intuitívne, nie je problém čokoľvek nájsť. Možnosť vypnutia štart-stop systému je prítomná, ale musíte ju zvoliť cez displej. Mierne ma zaskočil spôsob ovládania hlasitosti rádia. K dispozícii nie je žiadny viditeľný ovládač, ale prekvapujúco praktická vodorovná štrbinka na stredovom paneli, kam po vložení prsta pohybom vľavo alebo vpravo ovládate intenzitu hlasitosti. Je to však naozaj pohodlné, nemusíte počas šoférovania hľadať ovládač na palubnej doske len intuitívne vložiť prst do štrbinky a nastaviť hlasitosť. Sedadlá sú športové s výborným bočným držaním  a interiér pôsobí celkovo vynikajúco.

Motor

Pod kapotou som mal štvorvalcový benzínový motor s objemom dva litre a pohonom všetkých štyroch kolies. Musím sa priznať, že jazdiť s takýmto pomerne veľkým autom bola v tomto prípade naozaj radosť. Bezproblémové zrýchľovanie, vynikajúce správanie vozidla v zákrutách pri rýchlejšej jazde a perfektné naladenie podvozku bola iba povestná čerešnička na torte.

Motor s výkonom 190 koní priam nútil využiť jeho silu. Auto v tejto výbave Sportline pripomína o 55 koní silnejšiu ”eresu”. Využíval som všetky ponúkané jazdné režimy. V najdravejšom režime Sport je pocit zo športovej jazdy takmer dokonalý. Rozdiel vo výkone motora v porovnaní s modelom RS je minimálny. Vidno, že Sportline je zameraný síce na športovú jazdu, ale stále s ohľadom na spotrebu. Ja som v najsilnejšom režime Sport dosiahol spotrebu 7,3 litra na sto kilometrov. V režime Eco to bolo o viac ako liter menej.

Categories:

Related Posts

mmnt.sk
Close Cookmode