zdielať

VIDEO Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion: Radosť s malým dravcom

- 1 1 scaled e1621828212120 - VIDEO Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion: Radosť s malým dravcom

Volkswagen T-Roc prišiel na svet v roku 2017 a patrí tak k mladším modelom nemeckej automobilky. O dva roky neskôr predstavil výrobca doslova crossoverovú čerešničku v podobe vrcholnej verzie s označením R. Zrodilo sa potešenie pre všetkých motoristov, ktorí obľubujú silné, rýchle a dokonale motoricky vyladené auto.

Malé, ale účinné zmeny

„Erko“ dostalo úplne novú prednú masku doplnenú so svetlami spoločným chrómovým lemom, v ktorých dominujú estetické denné svetlá so šesťuholníkovým obrysom. Tie slúžia zároveň ako smerovky. Prednú časť dopĺňajú veľké vstupy vzduchu s čiernymi vzperami. Oproti klasickému modelu T-Roc dostalo „erko“ výrazné svalnaté blatníky a zadný stĺpik v tvare plutvy, na ktorých tiež nechýba chrómové lemovanie. Ďalší rozdiel je viditeľný už na prvý pohľad – oproti klasickému modelu má o 20 mm nižšiu svetlú výšku a dokonalý športový look dodávajú štyri titánové výfukové koncovky od renomovanej firmy Akrapovič. Oproti známym hot-hatchom má síce o niečo vyššiu svetlú výšku, ale to neznamená, že by ste si nemohli užiť plnohodnotnú športovú a mimoriadne dynamickú jazdu. Celkový športový vzhľad dopĺňajú podľa mňa vhodne zvolené 19-palcové disky Pretoria, cez ktoré sú dobre viditeľné príplatkové brzdy. Minimálne previsy „vyhnalo“ kolesá takmer do rohov karosérie. Takéto auto už na prvý pohľad láka sadnúť si za volant a užiť si nevídané.

Interiér pre športových nadšencov

- 3 1 1024x768 - VIDEO Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion: Radosť s malým dravcom
Interiér vozidla je príjemný a ergonomicky perfektne vybavený. Foto: netcarshow.com

Vďaka zvýšenej pozícii sedadiel je nastupovanie do auta pohodlnejšie v porovnaní s bežnými hatchbackmi. Klasické športové sedadlá s výborným čalúnením sú pohodlné a podržia telo aj pri rýchlejšom prejazde zákrut. Na predných sedadlách je doslova radosť sedieť – je tam dosť miesta na nohy a sedíte ako v pretekárskom aute. Vzhľadom na relatívne krátky rázvor je miesta vzadu poskromne. Treba si uvedomiť, že auto si vychutnáte najmä pri športovej jazde, to však neznamená, že by sa v ňom nemohli pohodlne odviezť štyria dospelí pasažieri. Ale priznajme si, že „naozajstnú“ radosť si doprajete, ak v ňom budete samy a vychutnáte si, čo toto auto dokáže. Batožinový priestor má objem necelých štyristo litrov. Príjemným prekvapením je krásny športový volant potiahnutý jemnou kožou s optimálnou hrúbkou venca. Samozrejme, obsahuje ovládače multifunkcií vozidla. Palubná doska je oživená ozdobnými lištami v matnej modrej farbe twilight. V interiéri sú bohato zastúpené tvrdé plasty v interiéri. Ich spracovanie je však príkladné a nijako neznižujú celkový príjemný dojem z interiéru.

Čerešnička pod kapotou

- 4 1024x768 - VIDEO Volkswagen T-Roc R 2.0 TSI 4Motion: Radosť s malým dravcom
A VW T-Roc R sa netreba báť vyjsť aj na nespevnené cesty. Foto: netcarshow.com

Auto dostalo pod kapotu osvedčený motor 2,0 TSI s výkonom 300 koní. Motor je spriahnutý so sedemstupňovou automatickou prevodovkou a tak preň nie je aj vďaka pohonu všetkých štyroch kolies 4Motion dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za necelých 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 250 km/h. To všetko je možné pri individuálnej konfigurácii jazdných režimov. Samozrejme, najpôsobivejší je režim Race, ale pohodlnejší je Comfort, ktorému však chýba razantnosť a dynamika najostrejšieho režimu. Jazdiť s takýmto autom je doslova radosť. Neskrývam, že som si ho užil dokonale. Štandardný športový podvozok doplnený adaptívnymi tlmičmi DCC iba jazdu dokonale vyšperkoval.

Jazda s prívlastkom úžasná

Okresné cesty zvláda T-Roc R bravúrne, pri komfortnom nastavení podvozka sa vďaka menším náklonom dá pekne pracovať s váhou. Netreba sa báť. Vynikajúce brzdy, vpredu majú dvojmateriálové vetrané kotúče R Performance s priemerom 340 milimetrov, vzadu sú vetrané kotúče s priemerom 310 milimetrov. Brzdný účinok sa dá fantasticky dávkovať a nepoľavuje ani pri skutočne ostrej jazde. Už naštartovanie prinesie do interiéru krásny športový zvuk, ktorý vás ešte viac vyburcuje a prinúti využiť všetko, čo auto ponúka. Nadšenie nebude chýbať. Mne teda určite nechýbalo. Auto je síce predurčené na dynamickú športovú jazdu, no nechýba mu ani univerzálnosť. Okrem amatérskeho pretekania si zastane aj svoju úloho crossovera. Do terénu sa báť nemusíte, ale pravú športovú radosť určite zažijete na rovinatých úsekoch s viacerými zákrutami. Toto auto zvládne doslova všetko, dokonca aj príves. Je jednoducho úžasné.

VIDEO

Kategórie:

Podobné články

mmnt.sk
Close Cookmode