Peugeot 308 v podobe hatchbacku i kombíka s označením SW patrí k najúspešnejším modelom francúzskej automobilky. Popri klasických benzínových motoroch a našťastie aj naftových sa úplne nová generácia, ktorá tohto roku prichádza aj na náš automobilový trh, bude mať čím pochváliť. Inovácia sa neobišla bez hybridných motorov.
Vydarený dizajn
Nielen nové logo automobilky, ale hlavne dizajn je hlavnou devízou prichádzajúceho modelu. Upúta bezrámová predná maska zakončená klasickými LED svetlometmi v tvare pripomínajúce kly. Na želanie môžu byť nahradené matricovými reflektormi. Rozdiel medzi predchádzajúcou a prichádzajúcou generáciou je očividný. Peugeot 308 SW využíva modernizovanú modulárnu platformu EMP2 bez kompromisov. V porovnaní s hatchbackom má totiž SW predĺžený rázvor náprav o 57 mm na konečných 2 732. Do dĺžky zas pribudlo 273 mm aj vďaka predĺženému zadnému previsu, ktorý narástol o 210 mm. Jediným rozmerom, ktorý sa zmenšil, je samotná výška vozidla, kde ubudlo oproti predchádzajúcej generácii 20 mm. Nižšia strecha sa postarala o koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,277, čo je dokonca menej než v prípade hatchbacku. Vytvoril sa tým dizajn, ktorý určite zaujme. Výrazná hlava leva ukrýva radar potrebný pre asistenčné systémy. Väčšie rozdiely nájdeme vzadu, kde nie sú svetlá s grafikou pazúrov prepojené čiernou plastovou lištou. Navyše má SW väčší strešný spojler a novú odtrhovú hranu pod oknom. V nárazníkoch nechýbajú dve koncovky výfukov.
Interiér so zlepšeniami
Nedá sa povedať, že by interiér predošlej generácie nebol dobrý. Ale nová generácia priniesla čosi navyše smerom k vyššiemu luxusu. Luxusnú atmosféru dotvárajú kvalitné materiály, náladové osvetlenie a bohaté vybavenie. Nechýba ani 10-palcový dotykový displej úplne nového infotainmentu i-Connect. Obrazovka je umiestnená o čosi nižšie, čím vytvára priestor pre prieduchy ventilácie. Pod ňou sa nachádza pás voľne konfigurovateľných kapacitných ovládačov pre vstup do hlavných vetiev menu. Samozrejmosťou je konektivita s externými zariadeniami aj diaľkové prepojenie s vozidlom. Na pocite vzdušnosti sa podieľa miniatúrny trojpolohový joistick automatickej prevodovky, kombinovaný s voličom jazdných režimov. Nechýbajú elektricky ovládané masážne kožené sedadlá. Novinkou je vyhrievanie volantu a čelného okna. Špičkový zvuk zabezpečuje audio Focal Premium s desiatimi reproduktormi. Peugeot zapracoval na odhlučnení. Akustické sklá sa dostali aj do dverí. O bezpečnosť sa stará rozšírený balík asistenčných systémov.
Paleta motorov všetkých druhov
Peugeot nezanevrel na naftové agregáty. V ponuke je jediný „nafťák“ HDi s objemom 1,5 litra a výkonom 96 kW. Spojený môže byť so 6-stupňovou manuálnou a nechýba ani osemstupňová automatická prevodovka. Z benzínových verzií sú k dispozícii dva motory. Oba sú trojvalcové s výkonmi 81 alebo silnejší 96 kW. Novinkou sú dva plug-in hybridné motory. Oba sú spojené so štvorvalcovým benzínovým agregátom 1,6 PureTech s elektromotorom s výkonom 81 kW. Energiu si berú z batérie s kapacitou 12,4kWh. Rozdiel je vo výkone spaľovacieho motora. Kým Hybrid 180 má výkon 110 kW vo verzii Hybrid 225 až 132 kW. Podľa toho sa systémový výkon dostal na 132, respektíve 162 kW. Oba hybridy sú štandardne kombinované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.