Faceliftovaná verzia BMW GT 630d xDrive dostala po nedávnej modernizácii hneď niekoľko vylepšení. Tie z vynikajúceho auta urobili ešte lepšieho krásavca.
Auto dostalo novú techniku vrátane nového mild-hybridného motora. V podstate pomerne ťažko určiť, či je to sedan, kombi alebo liftback. Napokon to ani nie je dôležité. Výsledok je ohromujúci. Výrobca však udáva, že to je fastback.
Karoséria s menšími zmenami
Má nádherne pozvoľna klesajúcu bočnú siluetu bez najmenších chybičiek. Sedí vlastne na podvozku vlajkovej lode automobilky série 7. Má bezrámové okná, veľký kufor, vynikajúce laserové svetlá s matricouvou technológiou s „dostrelom“ minimálne 500 metrov. Je to doslova masívna loď s neuveriteľnou ponukou vnútorného priestoru. Nie nadarmo získal medzi novinármi lichotivé označenie Najlepšie cestovné auto na svete.
Zadné prítlačné krídlo na dverách batožinového priestoru, ktoré možno ovládať, z neho robí aspoň vzhľadom športovca. Aj keď túto ambíciu prioritne auto nemá. Prepracované boli predné svetlomety, výduchy chladenia na bokoch pod predným nárazníkom a taktiež oba nárazníky, ktoré podľa výrobcu opticky zväčšujú šírku vozidla. Dizajnovou úpravou prešla aj typická „bavorácka“ predná maska. Zvislé lamely však vystupujú výrazne dopredu a pôsobia naozaj krásne. Nami testované auto malo karosériu lakovanú odtieňom Bernina Gray, ktoré pôsobila naozaj impozantne a môžem potvrdiť, že pútala pozornosť.
Dravec s podporou elektriny
Oproti predchodcovi má pod kapotou motor poskytujúco podstatne vyšší výkon. Šesťvalcový dieselový motor dáva výkon 286 koní, čo je na dvojtonové auto výborná voľba. Spaľovací motor dopĺňa 11 koňmi(8 kW) výkonu mild-hybridný agregát s využitím štartér-generátora, vďaka čomu je auto najmä pri jazde v meste výrazne úspornejšie. Kapacita mild-hybridnej batérie je len 0,5 kWh, takže auto ani nemá dôvod snažiť sa viac. Skôr než o pomoc pri jazde priamo cez elektromotor pomáha získaná energia živiť palubnú elektroniku a znižovať jej vplyv na spotrebu agregátu v dobre známom štýle programu Efficient Dynamics. V meste sme dosiahli úžasnú spotrebu 5,1 litra nafty na sto kilometrov a v kombinovanej premávke vrátane diaľnic sme nepresiahli hodnotu 7,2 litra. A k tomu už ťažko čosi dodať.
Typické pohodlie a luxus
V autách tejto prémiovej kategórie je v interiéri len ťažko hľadať slabšie stránky. Auto je pohodlné, priestranné. Predné sedadlá sú pohodlné s vyhrievaním a funkciami – masáž alebo odvetrávanie. Zadné sedadlá sa dajú polohovať a ešte malo aj dva monitory pre systém zábavy na zadných sedadlách. Novinkou je i väčší displej infotainmentu, väčšia zobrazovacia plocha head-up displeja, a tiež nové možnosti v oblasti doplnkov, líšt a kombinácií prvkov. Nechýba dobre známy ovládač iDrive, ktorý iba dopĺňa pohodlie pre vodiča. Typický ovládač osemstupňovej automatickej prevodovky je stále neprekonateľný – jednoduchý, funkčný a aj zaujímavo tvarovaný. Napriek bezrámovým oknám je v aute nezvyčajné ticho aj pri riadne stlačenom plyne. Ticho dieselového motora je porovnateľné s benzínovými a automatická prevodovku pracovať ani nepocítite.
Jazdné vlastnosti premianta
Pri jazde vďaka silnému motoru budete cítiť pod pravou nohou dostatok sily. Motor je dostatočne pružný a prevodovka pracujúca neomylne „keď je treba“ vytvárajú atmosféru pohodlia, príjemnej jazdy a spoľahlivosti. Samostatnou kapitolou je pneumatický podvozok s aktívnym riadením zadnej nápravy. Na ceste ho nerozhodia ani väčšie nerovnosti a poradí si aj s priečnymi nerovnosťami. Mimo pevných ciest možno zvýšiť aj svetlú výšku vozidla v prípade, že sa vyberiete do mierneho terénu. Pohon všetkých kolies je však lepšie využiť pri jazde po cestách najmä pri prejazde zákrutami. Tam pocítite genialitu systému xDrive.
Nová „šestka“ GT je jedno z najpohodlnejších áut značky a podľa mňa je krajšie ako „sedmička“, ktorá je výrazne okázalejšia. Navyše vďaka päťdverovej karosérii aj praktickejšia.