Toto auto pri svojom príchode na náš trh zaznamenalo slušné predajné čísla. Nebola to už malá „cétrojka“, ale plnhodnotný crossover s dostatkom priestoru. Druhú generáciu tohto autíčka som vyskúšal v špeciálnej edícii C-Series. A potešilo.
Karoséria

Na prvý pohľad sa veľmi nelíši od predchádzajúcej verzie. Prívlastok C-Series je však iný. Spoznáte ju aj vďaka špecifickým logám na karosérii, viacerým doplnkom. Patria medzi ne vonkajšie spätné zrkadlá, ozdobné prvky na prednom nárazníku v červenej farbe Anodised Deep Red, respektíve v bronzovej. Rovnakú farbu potom nájdete aj vo vnútri na sedadlách či koberčekoch. Auto má tiež špecifické 16-palcové disky a predný aj zadný nárazník vo farbe karosérie. Má aj špeciálnu výbavu, ktorú inde nenájdete. Patrí sem napríklad automatická klimatizácia a stierače s dažďovým senzorom, vyhrievané predné sedadlá, zatmavené zadné okná, lakťová opierka na strane vodiča, všetko okná elektricky ovládané, zadné parkovacie senzory, hmlovky, lyžiny a multifunkčný kožený volant.
Interiér

Od koncernovej „cétrojky“ je Aircross väčší. Je dlhý 4 160 mm, čo je o takmer 18 cm viac, auto je širšie a o 123 mm je aj Aircross vyšší. To vytvára dostatočne veľký priestor. To sa ukazuje aj na veľkosti batožinového priestoru. Ten je 410 litrov a v tejto triede je to naozaj slušný parameter. Vnútorný priestor je vynikajúci na predných i zadných sedadlách. V interiéri je nový 9-palcový farebný displej, ktorý obsahuje aj vynikajúcu navigáciu. Sedadlá sú tradične pohodlné, ale cestujúci vzadu budú mať menej priestoru na nohy. Na hlavu však o to viac.
Motor
K dispozícii som mal „klasický“ trojvalec Pure Tech 130 S&S. Prekvapilo ma, že trojvalcové neduhy sa pri jazde na okresných cestách vôbec neprejavili. Pri jazde na diaľnici už bol citeľný prejav typický pre trojvalcové pohonné jednotky. K dispozícii som mal automatickú prevodovku so „skromnejšími“ šiestimi stupňami. Jazde to však vyhovovalo. Dvojspojková prevodovka radila priam ukážkovo a nezdalo sa mi, že by vyslovene nutne potreboval ďalší stupeň. Jazdilo sa s autom absolútne spoľahlivo a pokojne. Spotreba bola pri teste, počas ktorej som najazdil vyše tisíc kilometrov v kombinovanom režime, sa ustálila priemerne na siedmich litroch. Je to slušný výsledok, aj keď výrobca udáva o čosi menej. Záleží však na spôsobe jazdy. Ja som auto veľmi nešetril a s plynom som narábal viac ako dynamicky.

Jazdiť s týmto autom s výkonom 130 koní je dostatočne komfortný a vie byť aj dynamický. Pohodlie a vynikajúci jazdný komfort podčiarkoval aj vynikajúci podvozok, ktorý dobre filtroval všetky nerovnosti vozovky aj pozdĺžne nerovnosti. Nebol veľmi mäkký a v zákrutách nespôsoboval, napriek výške vozidla 1 637 mm, žiadne problémy ani pri razantnejších prejazdoch. Crossover vhodný pre rodiny aj na dlhšie cesty.