zdielať

TEST KIA Stonic: Facelift, ktorý stojí za to

- 1 6 1 - TEST KIA Stonic: Facelift, ktorý stojí za to

To, že je KIA Stonic jedným z najobľúbenejších crossoverov, najlepšie dokazujú predajné čísla. Od roku 2017 sa pre toto milé auto postavené na báze hatchbacku Rio rozhodlo už 170 000 motoristov.

Rozumný kompromis faceliftu

- 2 6 1024x768 - TEST KIA Stonic: Facelift, ktorý stojí za to
Predná užšia maska pôsobí neagresívne a príjemne. Foto: netcarshow.com

V strede životného cyklu prišlo osvieženie v podobe modernizácie, ktoré sa okrem vzhľadu dostal. Stonic dostal dva nové laky Azure Blue a Storm Grey. V  ponuke je deväť exteriérových finišov, ktoré môžete kombinovať s kontrastnými prevedeniami strechy, napr. bielym alebo novým žltým. Okrem toho v rámci faceliftu dostal nové predné LED svetlá s parabolickou technikou. Kia priniesla na trh auto patriace do čoraz obľúbenejšieho segmentu malých crossoverov, ktoré bolo, tentoraz, vyrobené len pre európskych zákazníkov. Po štyroch rokoch automobilka prikročila k modernizácii. Nemecký dizajnérsky dom KIA pripravil milé auto s príjemným vzhľadom, ktorý zaujme. Strieborné lyžiny na streche, ladné línie a vkusné prelisy karosérie spolu s neagresívnou maskou padnú do oka na prvý pohľad. Oproti predchádzajúcej verzii sa veľa na dizajne nezmenilo. Opäť sa potvrdilo, že čo sa páči netreba výrazne meniť. V prípade modelu Stonic to platí určite. Auto je atraktívne aj bez okázalosti a priťahuje zaslúženú pozornosť.

Interiér o level vyššie

V interiéri zaujme 8-palcová obrazovkaa pri pohľade na displej palubného počítača zistíte, že svoje rozmery natiahol na 4,2-palca. Najzaujímavejšou funkciou infotainmentu je možnosť pripojiť cez Bluetooth dve mobilné zariadenia súčasne a pomocou pripojenia na internet nájsť na trase parkovacie miesta či zistiť cenu pohonných hmôt. Poteší veľké množstvo radarov, asistentov a ďalších pomocníkov, ktoré sú schopné premeniť toto mini SUV na autonómne vozidlo. Zaujímavý asistent obsahuje funkciu, ktorá upozorní vodiča, že auto na semafore pred vami sa už pohlo vpred. Asistenčné a bezpečnostné systémy ADAS zahŕňajú napr. monitorovanie mŕtveho uhla, udržiavanie v jazdných pruhoch alebo predkolízny systém. Testovali sme najvyššiu verziu GT.

K dispozícii sme mali polokožené čalúnenie sedadiel, parádny trojramenný kožený volant so športovým tvarom alebo hliníkové pedále. Pre základné funkcie tu vyhradili ešte množstvo klasických, hardvérových tlačidiel a ovládačov. No ani moderná škola nevyjde nazmar, je tu rýchly infotainment s centrálnym displejom, ktorý má peknú grafiku a celkom svižnú odozvu. Sedenie na ergonomicky tvarovaných sedadlách umocňuje príjemný pocit a miesta je dosť na nohy i hlavu aj na zadných sedadlách. Jednoducho – premyslená funkčnosť bez straty pohodlia.

Mild hybrid, ktorý neprekáža

- 4 6 1024x768 - TEST KIA Stonic: Facelift, ktorý stojí za to
Zadnej časti vozidla dominuje plechová ochrana podvozku, ktorá mu umožní prejsť bez poškodenia aj menšie terénne nerovnosti. Foto: netcarshow.com

Pod kapotou ukrýva Stonic litrový motor trojvalec v dvoch výkonových verziách – 100 a 120 koní. Slabšia je iba spaľovacím motorom, silnejšia existuje iba s pomocou elektrifikácie. Je to najsilnejší motor v ponuke modelu. GT verzia mala 7 stupňový automat DCT, vďaka čomu sa dá autom doslova plachtiť. Motor štartuje vždy v Eco jazdnom režime, no k dispozícii je aj normálny a športový režim. Vďaka integrovanému štartéru-generátoru mild-hybridného systému štartuje trojvalec mimoriadne ticho, kultivovane a bez vibrácii, platí to aj pre opätovné štarty systému štart stop. Po zložení nohy z plynu jednoducho bleskovo vypne motor a šetrí tým palivo. Hneď ako opätovne zošliapnete pedál plynu, naskočí úplne hladko, rýchlo a bez toho, aby vás takto vyladený mild-hybrid otravoval. Celý pohon možno manuálne prepnúť do „normálneho“ režimu, ale musíte tak urobiť po každom naštartovaní motora. Základom je režim Eco nech robíte čokoľvek. Motor je tichý a okamžite reaguje na plynový pedál a má výborný ťah v celom otáčkovom spektre. Maximálna rýchlosť je 185 km/h a zrýchlenie z 0 na100 km/h dosiahne za 10,5 sekundy. Mild hybrid nie je až tak o znížení spotreby, skôr znižuje emisie. My sme dosiahli priemernú spotrebu 6,5 litra čoraz drahšieho benzínu. Ale jazda bola mimoriadne kultivovaná a pobyt v kabíne auta príjemná.

Auto má veľmi dobré odpruženie. Stonic je stabilný a ľahko ovládateľný. Vďaka vynikajúcemu podvozku bez problémov zvláda aj prudšie prejazdy zákrutami. Ani v ľahšom teréne sa auto nestratí.Je to ďalšie auto, ktoré automobilke KIA robí dobré meno. My sme jazdili s autom s cenou 19 800 eur. Je to málo, veľa? Určite za to stojí.

Kategórie:

Podobné články

mmnt.sk
Close Cookmode