Bezpochyby predajný bestseller žilinskej automobilky KIA sa dočkal novej podoby. Prezradíme, že onedlho príde ďalšia verzia. Ale vráťme sa k nami testovanému vozidlu.
Karoséria
Za 20 rokov si získala povesť jedného z najdokonalejších SUV vo svojej triede. Najnovšia verzia si zachovala všetko dobré, čo charakterizovalo predchádzajúce verzie. Vďaka novej prednej maske je auto menej konvenčné, ale zato viac mohutnejšie. Hlavne pre mohutnejšiu prednú masku chladiča. Vynikajú aj v tvare bumerangu umiestnené predné svetlomety LED denného svietenia a v rohoch karosérie vynikajúce svetlomety. Zdalo sa mi to byť naozaj moderné a estetické. Množstvo detailov prebrali tvorcovia z plne elektrického EV6. Nie je to na škodu, lebo podobne ako nový Sportage zaujme na prvý pohľad. Piata generácia dizajnu KIA Sportage sa skutočne vydaril. Mierne „zabudnutou“ časťou sa mi zdajú byť piate dvere ukrývajúce batožinový priestor. Asi je to dňa obtekaniu vzduchu, ale mierna priehlbina pozdĺž dverí mi pripadá zbytočná. Ale ja nie som dizajnér.
Interiér
Podobne ako exteriér aj interiér patrí medzi vydarené dielka konštruktérov. Moderný a atraktívny priestor s maximálnym komfortom aj vďaka bohatej technologickej výbave.Vynikajúce sedadlá vpredu i vzadu vám poskytnú dostatok pohodlia a príjemnú jazdu. Interiér ponúka high-tech atmosféru a treba vyzdvihnúť veľkú zakrivenú obrazovku – 12,3-palcový centrálny displej v jednom prvku uzatvára digitálny prístrojový panel a navigačný systém. Na palube nájdete aj modul bezdrôtového nabíjania smartfónu, a pokiaľ patríte medzi fanúšikov čistých tónov, audiosystém Harman Kardon. Spínačom na centrálnom displeji pomáhajú tlačidlá na volante a digitalizované fyzické spínače. Na tie posledné si treba trochu zvyknúť, no riešenie je veľmi jednoduché. Otočným spínačom sa teda ovláda teplota alebo hlasitosť multimédií. V testovanom vozidle bola stredová konzola a niektoré časti interiéru odeté do lesklého plastu v klavírnej čiernej farbe. Balík výbavy GT-line ako najbohatšia verzia v ponuke obsahuje presne všetku bezpečnostnú výbavu, ktorá je pre Sportage dostupná. Zoznam je naozaj dlhý a obsahuje všetky najnovšie systémy. A ešte niečo pre cestovateľov: batožinový priestor v základnej konfigurácii má slušných 562 litrov a po zložení zadných sedadiel až 1 776 litrov.
Motor
Pod kapotou je dobre známy kvalitný štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom 179 koní Na prvý pohľad sa mi zdalo, že by si auto zaslúžilo aj väčší a výkonnejší motor, ale prvé kilometer ma presvedčili, že by to bolo zbytočné. Pohon auta bol na všetky štyri kolesá a motor výborne spolupracoval s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DCT. Nepatrím k obdivovateľom mild-hybridov, ale v tomto prípade som bol aspoň viac spokojný. Auto jazdilo bez problémov a radšej som ho nenamáhal, a ono sa mi odvďačilo skutočne príjemnou spotrebou. Na okresných cestách som dokonca “podliezol” údaj o spotrebe udávaný výrobcom o dva deciliter na výsledných 6,9. Na diaľnici to bolo už viac ako osem litrov a priemer sa ustálil na 7,4 litra benzínu. Nie je to zlé a opäť sa potvrdilo, že mild-hybrid nie je o znižovaní spotreby.