zdielať

TEST Peugeot 2008 a e2008: Najkrajší z najmenších crossoverov

- 1 1 2 - TEST Peugeot 2008 a e2008: Najkrajší z najmenších crossoverov

Záujem motoristov o crossovery stále neutícha, a tak nečudo, že automobilky sa v ponuke neustále doslova predbiehajú. Francúzska automobilka Peugeot vytasila naozaj pôsobivú zbraň v tomto úsilí.

Karoséria

- 3 1 1024x768 - TEST Peugeot 2008 a e2008: Najkrajší z najmenších crossoverov
Zadné svetlá spojené dizajnovou čiernou linkou. Foto: netcasrhow.com

Prvé, čo ma na tomto aute zaujalo, bola jeho predná maska. Pôsobí drzo mohutne, akoby ani nepatrila k autu, ktoré vychádza z modelu 208. Pomerne veľké kolesá s pútavými diskami z neho opticky robia väčšie auto, než v skutočnosti je. Mohutnému dojmu prihrávajú aj precízne tvarované blatníky kolies kopírujúce siluetu vozidla. Auto je pomerne vysoké, karoséria je takisto zvýšená, čo umožňuje pohodlné nastupovanie. Línia karosérie mierne klesá smerom dozadu, predné i zadné svetlá sú v podobe troch svetelných LED diód tvoriacich akúsi mriežku. To isté je vzadu, navyše doplnené čiernou linkou na veku batožinového priestoru. Aj to je prebraté z modelu 208. Športový charakter auta umocňuje aj vzhľad zadnej časti so spojlerom a svetlami zasadenými do lesklého čierneho pásu a pochrómovaná koncovka výfuku. Auto pôsobí ako plnohodnotné do terénu. Určite ho zvládne, ale Peugeot 2008 je predovšetkým určené do mesta. Samozrejme, opustiť mesto a vydať sa po dlhých cestách zvládne pohodlne. Ak sme už pri pohodlí, nazrime do interiéru.

Interiér

Malé auto je podľa mňa zvnútra väčšie než zvonku. Na prvý pohľad zaujme nový druh kokpitu 3D novej generácie. Intuitívna ergonómia s dotykovým desaťpalcovým displejom a digitálnym 3D prístrojovým panelom umožňujúcim vlastné nastavenie vozidla je čosi veľmi vítané. Trochu prekážal pomerne nízko umiestnený volant, ktorý by vodič vyšší než 180 cm potreboval posunúť viac, než sa dá. Futuristicky tvárnený rýchlomer a otáčkomer vylúčil akýkoľvek analógový ukazovateľ a pomocou obrazovky sa nastavuje napríklad aj nastavenie teploty, ventilátora a nastavenie smeru vzduchu v interiéri. Iba zopár tlačidiel pod stredovou obrazovkou dáva nezabudnúť na klasické tlačidlové ovládače. Modernosť na každom kroku – treba však povedať, že všetko je intuitívne a ľahko ovládateľné. Sedadlá sú pohodlné a milým prekvapením bol aj dostatok miesta na zadných sedadlách. Z asistentov Peugeot ponúka všetko podstatné, a teda automatické prepínanie diaľkových svetiel, automatické stierače. Z jazdných asistentov ide o sledovanie jazdných pruhov a aj udržiavanie auta v pruhoch, vrátane adaptívneho tempomatu.

Motor

- 2 1 1024x768 - TEST Peugeot 2008 a e2008: Najkrajší z najmenších crossoverov
Veľké 16-palcové kolesá a zvažujúca sa dozadu línia strechy robí z malého auta opticky väčšie. Foto: netcasrhow.com

K dispozícii sme mali osvedčenú dieselovú pohonnú jednotku. Chvalabohu, Peugeot nezanevrel na tento druh úsporného pohonu. Pod kapotou sme mali 1,5-litrový dieselový agregát. Nie je síce veľmi dynamický, ale zato úsporný. My sme jazdili s priemernou spotrebou 5,5 litra. Jazdiť s týmto autom doplneným osemstupňovou automatickou prevodovkou je doslova očarujúce. Vynikajúce odhlučnenie prispieva k jazde, ktorú si treba užiť. K pohodliu prispieva aj naladenie podvozka, športovo tvarované sedadlá verzie GT Line podporia telo aj pri ostrejšom prejazde zákrut.

Čosi iné pod kapotou

Mám na mysli elektromotor, ktorým automobilka doplnila motorovú ponuku Peugeotu 2008. Má označenie e2008 a poháňa ho elektromotor s výkonom 100 kW poskytujúcich ekvivalent 136 koní. Na toto auto je to naozaj slušná porcia koní. Jazdí sa s ním viac ako pohodlne a bezproblémovo. Trochu iné je to s nabíjaním. Auto má písaný dojazd približne 300 km. To sa však dá dosiahnuť iba pri jazde v meste, a to tiež treba jazdiť úsporne s maximálnym využitím rekuperácie. Mimo mesta sa začína boj s kilometrami. Nie je to však iba nedostatkom tohto auta.

S kilometrami zápasí každý elektromobil. Pri jazde na diaľnici je spotreba už aj 25 kWh, čo pri batérii s kapacitou 50 kWh nie je práve oslnivá spotreba. Nabíjanie je síce možné aj pri superrýchlom nabíjaní, ktoré auto podporuje, ale nabíjanie sa zhruba po polovici kapacity spomalí. Auto som si však napriek tomu užil. Celé Slovensko prejsť na jedno nabitie som nepredpokladal, ale treba počítať s častejšími zastávkami na nabíjacích staniciach. Nemám nič proti elektroautám, ich existenciu uznávam, ale zároveň si uvedomujem, že na stopercentnú spoľahlivosť si bude treba ešte počkať. Azda sa dočkám. Peugeot 2008 je malé, krásne a užitočné auto. Treba si uvedomiť pri jeho kúpe, načo tento elektromobil budeme používať. Na mestské cesty spoľahlivý a účinný, na okreskách treba byť opatrný a jazdiť na plný plyn na diaľniciach je otázkou času. Ktorý budete musieť stráviť na nabíjačkách.

Kategórie:

Podobné články

mmnt.sk
Close Cookmode