Renault v posledných rokoch poriadne obnovuje svoju modelovú ponuku. Jednou z nich je dlho očakávaný Austral. Podľa mňa je jeho úlohou postupne nahradiť niekoľko doterajších modelov a ponúknuť čosi nové, lepšie aj dokonalejšie.
Dizajn
Na prvý pohľad je zrejmé, že ide o úplne nový model, ktorý sa nepodobá na žiadny z doterajších Renaultov. Vpredu má výraznú veľkú masku chladiča s novým logom. Logo to však nie je hocijaké a za ním je schovaný radar a všetky predné senzory, ktoré auto môže potrebovať. Predné svetlá, ešte stále potiahnuté do nárazníka, disponujú maticovým LED systémom, ktorý dokáže autá okolo pekne vykrajovať tak, aby ste ich neoslepovali, aj ak idú priamo oproti vám. Zboku ide o klasické hatchbackové poňatie dvojpriestorovej karosérie. Má skutočne veľké až 20 palcové kolesá, ktoré pôsobia naozaj vynikajúco. V zadnej časti sú znova LED-kové svetla, ktoré vytvárajú akýsi štruktúrovaný pás skoro cez celú časť kufra. Auto sme mali vo vyššej výbave Esprit Alpine s dvojfarebnou kombináciou, ktorá takisto pôsobila príjemne. Práve táto výbava sa líši od nižších v detailoch. Má iné disky, rozdielnu lištu v spodnej časti, prepracovaný predný nárazník vďaka čomu auto pôsobí dominantne. Ako celok môžeme pokojne pripustiť, že športový nádych mu nechýba práve vďaka takýmto detailom.
Interiér
Autom má slušný rázvor 2 667 mm, vďaka čomu sa konštruktérom podarilo vytvoriť naozaj veľký priestor v interiéri. Predné sedadlá majú čalúnenie kombináciou látky s alcantarou a predvádzajú pohodlné cestovanie s dostatočnou bočnou oporou. Prístrojová doska nadväzuje na to, čo nastolil nový elektrický Renault Megane. Usporiadanie displejov je takmer rovnaké, Austral má aj head-up displej so zobrazením na predné okno. Zaujímavé riešenie prináša stredový tunel, kde je masívne držadlo slúžiace ako opora pri ovládaní infotainmentu s posuvným krytom odkladacieho priestoru. Pod centrálnym displejom s novým systémom Open R Link je dokonca malá lišta s niekoľkými prepínačmi fyzickými. Môžete si na nej zvoliť teplotu a niekoľko ďalších atribútov. Ďalšia lišta s ovládaním bezpečnostných systémov a kufra je zase po ľavej strane pod volantom. Batožinový priestor tohto vozidla má veľkosť 487 až 575 litrov. Austral má zadné sedadlá aj s posúvaním. Takúto variabilitu v triede ponúka málokto a dokážete tak prispôsobiť veľkosť batožinového priestoru podľa svojich potrieb. Samozrejmosťou je sklápanie operadiel, ale to už asi ani netreba zvýrazňovať.
Motor
Pod kapotou tieto verzie Renaultu Austral je osvedčený motor s objemom 1 332 cm³. Je výborný a má veľmi dobrý prejav. V tomto prípade je však doplnený o mild hybridnú časť a spojený je s úplne novou prevodovkou ako doposiaľ. Ide o prevodovku s kontinuálne meniteľným prevodovým pomerom, ktorá funguje naozaj spoľahlivo. Čo sa týka spotreby môžeme hovoriť o priemerných hodnotách. Na diaľnici sme spotrebovali 6,6 litra benzínu a mimo mesta to bolo 6,1 litra, ale zaujímavú hodnotu sme dosiahli pri jazde v meste – 5,5 litra na sto kilometrov. Na motor s výkonom takmer 160 koní a pritom s objemom 1 332 litra to nie je až také zlé. Svoje robí aj hmotnosť vozidla, kde hodnota presahuje poldruha tony. Veľkou prednosťou tohto pekného auta je jeho podvozok. Je pohodlný a istý v zákrutách bez akéhokoľvek poskakovania. Je to auto na krátke i dlhé cesty. Keďže ide o celkom nový model je viac ako pravdepodobné, že si nájde obľubu u motoristov. Má na to.