zdielať

Toyota predstavila novinku: horčíkovú batériu

- 3 3 - Toyota predstavila novinku: horčíkovú batériu

Vedci z výskumného ústavu Toyoty v Severnej Amerike spolu s univerzitou v Houstone vyvinuli novú katódu a elektrolyt pre horčíkové batérie.  Výsledky ich práce publikovali vo vedeckom časopise Nature Energy. Horčíkové batérie majú byť bezpečnejšou a lacnejšou alternatívou v porovnaní s lítiovo-iónovými. Vývoj tejto technológie stále pokračuje. Objav Toyoty však môže urýchliť ich komercionalizáciu.

- 1 3 1024x612 - Toyota predstavila novinku: horčíkovú batériu
Elektromobily stále zápasia s batériami obmedzujúcimi ich dojazd. Foto: Toyota

Vedcom sa podarilo vyriešiť hneď dva problémy technológie horčíkových batérií. Vďaka novej katóde a elektrolytu je jej prototyp schopný plného výkonu v izbovej teplote a poskytuje hustotu energie porovnateľnú s lítiovo-iónovými batériami.

Profesor Yan Yao z katedry  elektrotechniky a počítačového inžinierstva na univerzite v Houstone sa vyjadril, že prelom dosiahli kombináciou novej organickej chinónovej katódy a elektrolytu na báze bórových klastrov. Nová batéria dosahuje takmer dvojnásobne vyššiu hustotu energie ako predchádzajúce prototypy. Je schopná pracovať vyše 200 nabíjacích cyklov pri zachovaní približne 82 % kapacity, čím dokazuje vysokú stabilitu. Tú možno ešte zvýšiť, napríklad manipuláciou s vlastnosťami  membrány.

- 2 3 - Toyota predstavila novinku: horčíkovú batériu
Nový spôsob výroby batérií by mohol výrazne zlepšiť ich výkon v požadovanej efektivite. Foto: Toyota

Práce na horčíkových batériách sú jedným z viacerých výskumných projektov Toyoty zameraných na vývoj novej generácie batérií. Najmodernejší program v oblasti výskumu a vývoja sa týka lítiovo-iónových batérií s tuhým elektrolytom. Ich hustota energie má byť dvakrát vyššia ako pri súčasných batériách typu Li-Ion s kvapalným elektrolytom. Od roku 2019 spolupracuje v tejto oblasti japonská automobilka so spoločnosťou Panasonic. Spoločne vytvorili výskumné a vývojové centrum a majú v úmysle spojiť sily aj v oblasti výroby batérií. Ich cieľom je dosiahnuť ročný predaj 5,5 milióna automobilov Toyoty a Lexusu, vrátane tých s nulovými emisiami, do roku 2030.

Kategórie:

Podobné články

mmnt.sk
Close Cookmode