Práca z domu alebo Home Office je fenomén, o ktorom veľmi často počúvame. Množstvo z nás si chcelo vyskúšať pohodlnú prácu, ktorú môžeme realizovať z pohodlia domova a nemusíme za ňou cestovať. Každý rok strávime nemalé percento svojho voľného času cestovaním za pracovnými povinnosťami. Čo ak by sa dal tento čas využiť oveľa lepšie napríklad na záľuby a koníčky, ktoré nás napĺňajú? Veľmi často zvádza Home Office k predstave akejsi dovolenky. Teraz však máme po prvýkrát možnosť okúsiť fakt, že Home Office žiadny druh dovolenky nepredstavuje.
V skutočnosti sa Home Office (rovnako ako akékoľvek iné zamestnanie) riadi presne určenými pravidlami. Ťažkou fázou, v ktorej hľadáme produktivitu a chuť pracovať, prechádza na začiatku úplne každý. S 3 jednoduchými pravidlami však Home Office zvládnete a nebudete mať pocit, že pomaly prichádzate i o posledné zvyšky zdravého rozumu.
1 Organizácia a plánovanie stoja na začiatku úspechu
Každá bojová úloha potrebuje mať presne určený plán. Nezanedbávajte ho a každý deň sa zamerajte na rozplánovanie aktivít, ktoré v ten deň budete realizovať. Majte na pamäti, že pracovať by ste mali začať tak, ako ste zvyknutí i za bežných okolností. To znamená, nenechajte sa zlákať pohodlnou predstavou sledovania seriálov. Začnite s produktivitou už od rána a žiadna pracovná výzva potom nemusí byť nočnou morou.
2 Home Office neznamená izoláciu – privítajte videochat
Home Office rozhodne nie je určená len pre introvertov. I počas jej trvania musíte spolupracovať so svojim tímom na nových výzvach a projektoch. Skvelé prevedenie je jednoducho závislé na tom, že každý z tímu vie, čo má robiť. Home Office si priam vyžaduje pravidelné spojenie s ostatnými. Vďaka tomu budete mať prehľad o aktuálnom dianí a do úzadia nepôjde ani vaša socializácia.
3 Pracovné miesto, ktoré má štýl
Teraz máte prvýkrát možnosť zariadiť si u seba doma pracovné miesto. Štýlový stôl, pohodlná stolička, možno nástenka, na ktorej budú všetky vaše vízie, ciele a v neposlednom rade i dôležité informácie, na ktoré nechcete zabudnúť. Pripravte si miesto, z ktorého budete vždy pracovať a na ktorom sa budú nachádzať všetky veci súvisiace s vašou prácou. Zbavíte sa tak chaotického pobehovania po byte a hľadaniu papiera, ktorý ste mali v ruke minulý týždeň a zrazu ho nutne potrebujete.
Je samozrejmosťou, že na Home Office sa nedá nabehnúť z jedného dňa na druhý. Mnohým trvá celé mesiace, kým si na tento nový systém zvyknú a vytvoria si svoje vlastné návyky. Nelámte nad sebou palicu, ak to hneď na začiatku nepôjde podľa vašich predstáv.