Automatická prevodovka je najmä pre mnoho žien veľmi obľúbená. Tak isto zjednodušuje šoférovanie najmä v dopravnej zápche. V niektorých situáciách sa jej na prvý pohľad jednoduché ovládanie stať komplikovaným.
Väčšina autoškôl na Slovensku ponúka možnosť vyhotovenia vodičského preukazu na manuálnej prevodovke. Hovorí sa, že oproti automatickej prevodke je to komplikovanejšie, keďže šofér musí riadiť stupne podľa aktuálnej rýchlosti. Zároveň na manuálnej prevodovke je náročnejšie rozbiehanie, čo spôsobuje problémy najmä začiatočníkom. Mnohí mladí ľudia majú preto predstavu, že je jednoduchšie šoférovať auto s automatickou prevodovkou.
V prípade, že by sa na tom učili šoférovať v autoškole je to jednoduché. Tým, ktorí sú zvyknutí na manuálnu prevodovku to môže spôsobovať nemalé problémy. Keďže pri manuálnom jazdení majú aktívnu aj ľavú nohu, pri automatickej prevodovke to láka mnohých vodičov používať ju na brzdenie, najmä v situácii, keď nie je štandardná premávka a tréba rýchlejšie zabrzdiť. Lenže zvyk je občas silnejší ako zdravý rozum, a zošliapnutie brzdy ako spojky môže mať nepríjemné následky.
Toto je situácia, ktorú určite pozná väčšina vodičov, ktorí po dlhoročnom jazdení na manuálnej prevodovke prešli na automatickú. V ideálnejšom stave len prudko dobrzdili, prípadne sa trošku buchli o volant. V horšom prípade sa im to stalo priamo počas jazdy v premávke. Prudké zabrzdenie auta môže najmä pri vyšších rýchlostiach spôsobiť vážnu dopravnú nehodu až s fatálnymi následkami.
Presne kvôli takýmto situáciám by mali vodiči dôsledne dodržiavať vzdialenosť. Je veľmi dôležité uvedomiť si, že čím má auto vyššiu rýchlosť, tým má aj dlhšiu brzdnú dráhu. Lebo v prípade nedostatočnej pozornosti sa len vodič poučí, alebo rozbije auto. Pri menšom šťastí dôjde k zraneniu, alebo zbytočným stratám na životoch.