V čase, keď na trh prichádza nová verzia obľúbenej Dacie Duster, je vhodné vyskúšať si aj verziu s najsilnejším motorom. Tento model prišiel na trh s viacerými zmenami. Zdá sa mi, že táto zmena je zo všetkých doterajších najpôsobivejšia.
Exteriér
Hovoriť o nejakých prevratných zmenách vzhľadu auta je zbytočné. Až na malé výnimky vychádza z doterajších podôb. Zato výraznou zmenou smerom k modernosti prešlo logo firmy. Dizajn loga organicky zapadá do prednej masky, opticky ju rozširuje a auto pôsobí robustnejšie. Navyše biela farba loga v kombinácii so zaujímavou zelenou farbou, ktorú malo testované auto a s čiernymi doplnkami, vyzerá naozaj dobre. Totožná farba je použitá aj v označení vzadu a na volante. Karoséria je postavená na skutočne dokonalom podvozku. Perfektne zvládal Duster nerovnosti terénu a v ťažšom teréne si dokázal poradiť hravo bez problémov so všetkými nástrahami.. Napriek tomu, že je karoséria pomerne vysoká (1 693 mm) nespôsobuje takmer žiadne neželané náklony pri prejazde zákrutami. Treba povedať, že edícia, ktorú sme testovali, je posledná faceliftová podoba pred príchodom úplne nového modelu Duster. Auto dostalo novú úzku masku, novú prístrojovú dosku. Nechýbajú ani 17-palcové zliatinové disky, zatmavené okná a pôsobivé lyžiny na streche.
Interiér
Duster je dokonalým vozidlom v porovnaní hodnota-cena a komfortným rodinným SUV s takmer 500 -itrovým batožinovým priestorom. Sedadlá v kombinácii umelá koža a látka. Ventilačné otvory dostali obdĺžnikový vzhľad, ktorý pôsobí moderne. Nechýba automatická klimatizácia, navigácia, bezdrôtová podpora, osempalcová obrazovka infotaimentu s jednoduchým ovládaním. Stačí sa pozrieť a intuícia vás nesklame. Zaujímavosťou je aj použitie viacerých ovládačov, ak ich funkcie nebudete vyhľadávať na obrazovke.
Motor
Pod kapotou sme mali najsilnejší benzínový štvorvalcový motor s objemom 1,3 litra a výkonom úctyhodných 150 koní. Verzia Journey je tiež jedinou verziou s automatickou dvojspojkovou prevodovkou so šiestimi stupňami, ktoré výborne spolupracujú s “koňmi” pod kapotou. Maximálna rýchlosť je 180 km/h a nami nameraná kombinovaná spotreba bola 7,1 litra na 100 kilometrov. Je to troche viac než udáva výrobca (6,2), ale jazdili sme často na plný plyn. Hluk motor vytvára znesiteľný zvuk a počuť ho vlastne výraznejšie až pri prejazde diaľnicami. Škoda len, že automatická prevodovka nie je možná v iných verziách Dustera.
K dispozícii sme mali auto, ktoré je svojím spôsobom výnimočné. Ak preferujete automat namiesto manuálnej prevodovky, tak je najvyšší čas sa rozhodnúť. Určite neoľutujete. Cena: od 21 130 eur.