Auto, ktoré začalo brázdiť aj naše cesty, si od roku 2017 právom udržiava pozíciu európskej jednotky v predaji súkromným zákazníkom. Úspešne bojuje o titul najpredávanejšieho osobného auta v Európe bez rozdielu triedy. Dosť dôvodov na to, aby sme si ho vyskúšali napriek tomu, že u nás sa mu až tak nedarí.
Karoséria

Sandero je z nášho pohľadu vo verzii Stepway dizajnovo vydarený crossover a kvalita spracovania je tiež na úrovni. Stojí na koncernovej platforme Renault CMF-B a s Renaultom Clio zdieľa modernú techniku a technológie. My sme testovali Sandero v strednej výbave Expression, v ktorej malo okrem typického ochranného oplastovania a modulárnych strešných aj 16-palcové kolesá z ľahkých zliatin. Sandero tretej generácie je na trhu už štvrtý rok a vo verzii Stepway je o niečo dlhšie a prekvapujúco aj nižšie oproti predchodcovi. Stratil sa tak nie práve najprijateľnejší „efekt“ vysokého malého vozidla. Táto zmena mu veľmi prospela. Tým, že predĺžením sa získalo aj v rozpätí rázvoru až o 25 mm viac, vnútri je na nohy na zadných sedadlách oveľa viac priestoru až o 40 mm. A to odstránilo často kritizovanú nevýhodu pre cestujúcich vzadu. Sandero sa aj rozšírilo o 115 mm, čo zlepšilo interiér a je teraz oveľa väčší a priestrannejší. Auto je teraz dlhé 4 099 milimetrov. Škoda len, že kufor sa veľmi nezväčšil. Má objem 410 litrov. Sandero dostalo nové logo firmy vytvorené písmenami D a C tak, aby pripomínali oká reťaze. Logá sú v strede prednej masky a v strede piatych dverí.
Interiér



Logo aj názov značky sú v štandardných modeloch biele vždy, bez ohľadu na farbu auta. Biely nápis Dacia po novom nájdete aj v strede volantu. Pohodlné sedadlá a priestrannejší interiér s kvalitným dielenským spracovaním je príjemným zistením. Prístrojová doska s textilným poťahom prešla radikálnou zmenou. Je úplne nová s modernizovaným infotainmentom a oproti predchádzajúcemu modelu pôsobí naozaj o triedu vyššie. Volant má dostatočné výškové nastavenie a už aj o niečo vyššie postavy si svoje pohodlné usadenie nájdu bez problémov. Už sme spomínali, že aj miesto pre cestujúcich vzadu je väčšie a poskytuje lepšie pohodlie. Už vo výbave Expression, ktorú sme testovali, je voľba tohto modelu vynikajúcou voľbou v porovnaní s výkonom, spotrebou a hlavne cenou máličko presahujúcou cenu 17 000 eur.
Kúzlo pod kapotou

Testovali sme auto s trojvalcovým motorom a výkonom 110 koní. Ocenili sme aj podvozok, ktorý tomuto milému crossoveru naozaj sedí. Neočakávali sme športovú dynamickú jazdu, ale auto zvládne aj to. Samozrejme, primerane výkonu. Auto jazdilo svižne a rýchle reagovalo na šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Motor má slušný zvuk, ktorý je dostatočne tlmení smerom do kabíny. Neruší a pracuje tak, ako má. Navyše je príjemne „diétny“. Nami dosiahnutá spotreba neprekročila v priemere 5,3 litra benzínu, čo tiež poteší tých, ktorí hľadajú príjemné, spoľahlivé a úsporné vozidlo vhodné nielen na cesty, ale aj na jemnejší terén. Zvládne naozaj všetko.