zdielať

TEST Seat Arona FR 1,5 TSI: Mestský crossover s veľkou šancou na úspech

- 1 2 1 - TEST Seat Arona FR 1,5 TSI: Mestský crossover s veľkou šancou na úspech

Seat patrí do skupiny áut, ktoré sa na našom trhu etablujú pomalšie. Snaha výrobcu priniesť na trh stále dokonalejšie modely sa však začína prejavovať. To isté platí aj o Seate Arona, ktorý si za prvý polrok minulého roka kúpilo vyše tristo slovenských motoristov. Iste, to nie je práve najoslnivejší údaj, ale aj to stačilo na to, že sa Arona stala u nás najpredávanejším Seatom. Zápas s dominantnou Škodou teda nemusí byť márny. Pre porovnanie – za rovnaké obdobie Škoda predala 836 kusov porovnateľného modelu Kamiq. Podľa mňa je Arona krajšia.

Dizajn

- 4 2 1024x768 - TEST Seat Arona FR 1,5 TSI: Mestský crossover s veľkou šancou na úspech
Miesta pre cestujúcich je prekvapivo dostatok aj na zadných sedadlách. Foto: netcarshow.com

Modernizácia tohto modelu sa prejavila hlavne zmenenou prednou maskou a predným nárazníkom. Maska pôsobí agresívnejšie a mne sa páči viac. Do predného nárazníka sú zabudované výrazné hmlové svetlá, zmenou prešli aj svetlomety s funkciou LED. Príjemná červená farba s čiernou farbou lakovanou strechou je momentálne cool a musím uznať, že pôsobí zaujímavo. Zadné nárazníky takisto prešli menšími úpravami. Hlavne koncovky výfukov sú do nárazníka integrované. Podobne pribudli LED svetlá aj vzadu. Celkovo na mňa auto pôsobilo príjemne, decentne a vzbudzovalo záujem.

Interiér

Príjemne pôsobia športové sedačky s vyšitým nápisom FR. Sú naozaj dobré s vynikajúcim bočným držaním. Prístrojová doska je pokrytá mäkčeným plastom, čo je oproti predchádzajúcim modelom krok vpred. Nový je multifunkčný volant, ktorý nebol príliš hrubý ani tenký, teda tak akurát. Dotykový samostatne umiestnený displej infotainmentu sa posunul podstatne vyššie. Treba povedať, že je oproti predchádzajúcej verzii oveľa rýchlejší a pohotovejší.

- 3 2 1024x768 - TEST Seat Arona FR 1,5 TSI: Mestský crossover s veľkou šancou na úspech
Interiér vozidla je príjemný, moderný a prepracovaný. Foto: netcarshow.com

Zaujímavé sú aj kruhové klimatizačné výduchy s príjemným farebným lemovaním. Vhodné bolo aj samostatné osvetlenie pre cestujúcich vzadu. Z príplatkovej výbavy treba spomenúť bezkľúčové ovládanie, parkovací balík (senzory vpredu aj vzadu, kamera a parkovací asistent), adaptívny tempomat, vyhrievané predné sedadlá a 18-palcové disky. Miesta je v aute dosť aj pre päť dospelých osôb, kufor má objem slušných 400 litrov. Samozrejmosťou je možnosť sklopenia operadiel zadných sedadiel a vzniká dvojnásobne väčší objem na prepravu batožiny. V tomto prípade som si spomenul, že zastavenie výroby Škody Fabie kombi by nemuselo našich motoristov až tak mrzieť. Tento Seat by ju mohol nahradiť.

Motor

Musím sa priznať, že obľubujem autá s automatickou prevodovkou. Ak je k tomu sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG, je moje potešenie o to väčšie. Mnou testovaná Arona bola vybavená takou “lahôdkou pre pohodlných” a pod kapotou mala najsilnejší motor, aký výrobca montuje do tohto modelu. Bol ním benzínový štvorvalcový motor TSI s výkonom 150 koní. Takýto motor je vhodný pre športovo ladený model FR a nesklamal. Dynamika je naozaj výborná, ak keď je pravda, že DSG prevodovka občas motor podtáčala a na stlačenie akcelerátoru reagoval niekedy oneskorene, zato však oveľa intenzívnejšie. Vo vyšších rýchlostiach však už radí plynulo a rýchlo.

- 5 2 1024x768 - TEST Seat Arona FR 1,5 TSI: Mestský crossover s veľkou šancou na úspech
Objem základnej polohy batožinového priestoru je 400 litrov. Foto: netcarshow.com

Jazda

S týmto autom s označením FR je naozaj radosť jazdiť. Dynamika bola výborná, hluk v kabíne mierne stúpal pri zvýšovaní otáčok, auto si bez problémov poradilo vďaka tuhšie ladenému podvozku aj s väčšími nerovnosťami a s istotou a smerovou stabilitou zvládalo aj rýchlejšiu jazdu kľukatými okreskami. Pohodlné sedadlá a výbava FR ponúkajúca štyri voliteľné jazdné režimy s odlišným nastavením riadenia, plynu a prevodovky a elektronickú uzávierku diferenciálu XDS vytvorili podmienky na rýchlu a pritom pomerne úspornú jazdu. Priemernú spotrebu som dosiahol pri pokojnej jazde na úrovní 6,5 litra, pri agresívnejšom stláčaní plynového pedálu sa spotreba vyšplhala na stále prijateľných 7,5 litra na sto kilometrov. Je mi trochu ľúto, že Aronu nie je možné kúpiť s pohonom všetkých kolies. Dokonalosť by bola ešte vyššia.

Kategórie:

Podobné články

mmnt.sk
Close Cookmode