Nový Duster nadväzuje na predchádzajúce generácie a je zameraný na zákazníkov, ktorí hľadajú pohodlné a atraktívne navrhnuté SUV. Rovnako je zameraný aj na tých, ktorí chcú robustné vozidlo s pohonom 4×4.
Vydarený facelift
Od septembra bude dostupný na našom trhu po výraznom facelifte. Nový Duster zostáva naďalej verný svojmu dedičstvu – je to vozidlo na každodenné použitie v meste, na cestách mimo neho i v teréne. Oproti konkurencii ide Dacia proti súčasnému trendu. V novom vozidle nebudú chýbať manuálne prevodovky v kombinácii s pohonom 4×4 ani naftový motor a ani pohon na LPG. A to sa už všetky automobilky takejto palety možností vzdali.
Vzhľad auta síce neprešiel radikálnymi zmenami ale tie, ktoré sme zaregistrovali, urobili oveľa príťažlivejšie vozidlo. Predovšetkým zaujme nový svetelný podpis – nové svetlomety, smerovky LED a pekne riešené zadné svetlá. Okrem toho je úplne zmenená predná maska, na prvý pohľad viditeľná lepšia aerodynamika karosérie. Tú dosiahli vďaka zadnému spojleru a novým dizajnom diskov kolies. Dacia predstavila jeden z najúspešnejších automobilových projektov novodobej motoristickej histórie. Doteraz sa predalo vyše 1,9 miliónov týchto cenovo najdostupnejších SUV na našom trhu. Podľa odborníkov má vyššiu zostatkovú hodnotu, keďže rokmi používania zaznamenáva najmenší pokles hodnoty. To isté bude platiť aj o novej faceliftovanej verzii.
Prepracovaný a modernizovaný interiér
Vo vnútri dominuje širší stredový tunel, lepšie umiestnená a tavorovaná posuvná lakťová opierka ukrývajúca vyše litrový úložný priestor. V kabíne sa zmenili opierky hlavy, pribudlo nové čalúnenie. Súčasťou výbavy môže byť aj automatická klimatizácia, štandardom je svetelný asistent, či tempomat. K dispozícii sú dva multimediálne systémy – Media Display a Media Nav. Na 8-palcovom stredovom displeji sa pri verziách 4×4 môžu zobrazovať údaje ako výškomer, bočné náklony a kompas. Súčasťou výbavy môže byť aj automatická klimatizácia, štandardom je svetelný asistent či tempomat. Celkovo je pocit v interiéri oveľa príjemnejší a vzniká pocit pohodlia a ergonomicky umiestnené ovládače sú jednoducho dostupné a hlavne viditeľné v zornom poli vodiča.
Bohatá ponuka motorov
Možno povedať, že ponuka motorov je priam klasická. Je však zároveň aj nová, pretože dnes už máloktorá automobilka ponúka taký výber hnacích agregátov. V ponuke je najdôležitejšou novinkou nová dvojspojková automatická prevodovka EDC pre kombináciu s predným pohonom a najsilnejším benzínovým motorom TCe 150. Slabšie „benzíny“ si musia vystačiť s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Okrem nich je v ponuke aj TCe 100 LPG jazdiaci na plyn. Pre tento pohon výrobca zväčšil aj nádrž na plynna 50 litrov, čím spolu s benzínovým pohonom zvýšil dojazd na 1 250 km.
Jediným naftovým motorom v ponuke zostáva dCi 115, ktorý je dostupný iba s manuálom a je zároveň jedinou motorizáciou, ktorá ponúka pohon oboch náprav. Jediným naftovým motorom v ponuke zostáva dCi 115, ktorý je dostupný iba s manuálom a je zároveň jedinou motorizáciou, ktorá ponúka pohon oboch náprav.