Rumunská automobilka Dacia pod francúzskymi krídlami predstavuje jedinečnú novinku, ktorá v sebe ukrýva hneď tri typy vozidiel: kombi s doslova obrovským kufrom, MPV až s prebytkom priestoru pre cestujúcich a aj SUV, ktoré bez problémov zvládne ľahší terén. Stačí si vybrať. Navyše, poskytuje miesto pre siedmich cestujúcich.
Jogger má na dĺžku vyše 4,5 metra a v mnohom pripomína svojou filozofiou dlhé roky obľúbený Logan MCV, len je ešte priestrannejší a väčší. V skutočnosti je to veľkopriestorové kombi vychádzajúce z nového Loganu a Sandera, no jeho platforma CMF-B Low Spec je zosilnená v oblasti motora aj kabíny a natiahnutá na maximum. Rázvorom s hodnotou 2 900 mm atakuje limuzíny strednej triedy a výškou 1 632 mm zas triedu crossoverov. A za výšku podvozka 200 mm by sa nemuseli hanbiť ani SUV. Sama Dacia tvrdí, že Jogger jednoducho nie je možné zaradiť do jednej triedy.
Prepracovaný a zaujímavý dizajn
Z profilu zaujme dlhá strecha ukončená spojlerom, predĺžené dvere a tretí pár bočných výklopných okien. Kolesá majú priemer 16 palcov. Plechové disky FlexWheel sú však vďaka špecifickým pukliciam na nerozoznanie od diskov z hliníkových zliatin. Tie sú za príplatok tiež k dispozícii, dokonca s diamantovým výbrusom. Zadná časť vozidla je takisto zdokonalená. Vertikálne umiestnené svetlá lemujú zadné stĺpiky, na nárazníkoch s ochrannou platňou. Modulárne strešné nosiče sa zaobídu bez priečnikov, sú totiž integrované. Stačí ich otočiť o 90 stupňov. Celé to završuje nové logo a nová grafika nápisu Dacia.
Kráľovstvo priestoru v interiéri
Odkladacie schránky v kabíne majú objem 24 litrov. Zmestia sa sem tri rady sedadiel v konfigurácii 2 + 3 + 2. Tretí rad tvoria dve samostatné sklopné a demontovateľné sedadlá. Zaujímavé je, že druhý rad sa nachádza v rovnakej výške ako ten predný. Jogger ponúkne neuveriteľných 56 usporiadaní sedadiel. Podľa toho sa pohybuje aj objem batožinového priestoru. V sedemmiestnej verzii je pod výklopným vekom síce len 160 litrov, ale po sklopení druhého a tretieho radu narastie objem na 1 594 litrov a po demontáži na 1 807 litrov. V 5-miestnej verzii je za druhým radom minimálne 708 litrov a po sklopení druhého radu rekordných 1 819. V kufri nájdeme elastické popruhy, štyri kotviace oká a k tomu tri háčiky na tašky. V druhom rade zas nechýbajú výklopné stolčeky, ktoré sa dajú posúvať v rozsahu 70 mm. V aute sa nachádza výškovo nastaviteľné sedadlo, dvojosová regulácia volantu a moderná palubná doska. Jogger ponúka tri infotainmenty ale iba vyššia úroveň Media Display sa už môže pochváliť 8-palcovou dotykovou obrazovkou. Zaujme aj samostatný panel klimatizácie.
Štyri valce a nafta nebude
Na výber sú len dve 3-valcové pohonné jednotky. Nový motor 1,0 TCe 1010 s priamym vstrekovaním paliva, ktorý posiela k predným kolesám cez 6-stupňový manuál 81 kW a 200 Nm krútiaceho momentu. Druhou alternatívou je motor 1,0 TCe Eco-G (74 kW) upravený na spaľovanie LPG, čo znamená, že náklady na prevádzku budú ešte nižšia ako pri naftovom motore, nehovoriac o nižšej nadobúdacej cene. Aj tu je štandardom 6-stupňový manuál. Štyridsaťlitrová nádrž na propán-bután je umiestnená v priestore rezervného kolesa. Spolu s 50-litrovou nádržou na benzín to znamená minimálne 1 000 kilometrov bez tankovania. Navyše má motor o 10 % nižšie emisie. V roku 2023 sa chystá na trh Jogger s hybridným pohonom, ktorý skombinuje atmosférický 4-valec 1,6 SCe s elektromotorom, automatickou prevodovkou a akumulátorom s kapacitou 1,2 kWh. Dacia tvrdí, že hybridný Jogge.comr bude schopný absolvovať až 80 % mestských jázd s vypnutým spaľovacím motorom. Spotreba má klesnúť približne o 20 percent.