share

TEST Dacia Logan TCe 100 LPG: Medzigeneračný skok vpred

- 1 1 2 - TEST Dacia Logan TCe 100 LPG: Medzigeneračný skok vpred

Dacia Logan od svojho príchodu na náš trh patrila k najpopulárnejším automobilom nielen vďaka priaznivej cene, ale aj pre úsporný motor a slušnú kvalitu. Najnovšia generácia má modernú platformu, oveľa vyššiu kvalitu, priestranný interiér a modernú výbavu, čo ju predurčuje byť opäť bestsellerom.

Exteriér zaujímavého sedanu

- 2 1 1024x768 - TEST Dacia Logan TCe 100 LPG: Medzigeneračný skok vpred
Predná časť je dynamickejšia a pôsobí najkrajšie. Foto: netcarshow.com

Úplne prepracovaný dizajn sedanu už na prvý pohľad prezrádza, že model Logan dospel, je oveľa modernejší a oveľa menej z neho cítiť zameranie na čo najnižšiu cenu. Treba povedať, že najmä predná časť vozidla sa vydarila. Masívna predná maska zdieľaná s menším Sanderom je doplnená o LED svetlomety s denným svietením v tvare písmena Y. Zadná časť pokračuje zníženou strechou, ktorá prechádza až k zadnej časti. Medzi útlymi svetlami sú dominantným prvkom mohutné kufrové dvere, skrývajúce bezkonkurenčný batožinový priestor s objemom 528 litrov. Piate dvere ukrývajúce batožinový priestor sú vysoké, čo mierne pripomína jeho predchodcu. Zadné svetlá dolaďujú túto zaujímavú časť. Bočné prelisy na spodkoch oboch bočných dverí a v zadnej časti nad nárazníkom sú azda jediným prvkom, ktorý ozvláštňuje inak jednoliaty dizajn auta. Zaujímavosťou sú aj pomerne výrazné veľké sklony predného i zadného skla. Ako celok auto pôsobí naozaj krajšie ako jeho predchodca. A o to predsa išlo.

Interiér prepracovaný dokonale

V interiéri nájdete tie prvky výbavy, ktoré reálne chcete mať. Bez žiadnych zbytočností. Štandardom vo výbave Comfort je okrem tempomatu, elektricky ovládaných okien či multifunkčného volantu, nastaviteľného oboma smermi aj dažďový senzor či predné hmlové svetlomety. Multimediálny systém dominuje centrálnej časti prístrojovej dosky. Ovládanie pomocou dotykovej obrazovky multimediálneho systému je jednoduché a intuitívne. Pod stredovým displejom sa nachádza klasický panel automatickej klimatizácie prebratý z továrne Renault. Ak je toto cesta, ako ušetriť náklady, tak som absolútne za, keďže panel nielen elegantne vyzerá, ale je aj ľahko ovládateľný počas jazdy. Šetrenie však výraznejšie cítiť na kvalite plastov, najmä na palubnej doske. Interiér a kvalitatívny posun kabíny reprezentuje medzigeneračný skok Loganu azda najlepšie. Materiály, architektúra palubnej dosky, posed za volantom, výbava a multimédia – to všetko je v novom Logane na oveľa vyššej úrovni. V  lepšej výbave (testovaný kus) dostanete aj zaujímavé látkové čalúnenie časti palubnej dosky a bočných obkladov dverí. Polepšil si aj posed za volantom a Logan má konečne aj pozdĺžne nastaviteľný volant, čo zlepšuje a optimalizuje pozíciu sedenia aj pre vyšších pasažierov.  Lepšie tvarované a pohodlnejšie sú aj sedadlá. Výborne je umiestnená radiaca páka, na vyvýšenom module a blízko volantu. Páči sa mi tiež ponuka a riešenie odkladacích priestorov. Ovládanie základných funkcií je vďaka množstvu samostatných mechanických tlačidiel a panelu klimatizácie s otočnými ovládačmi bezchybná. Priestorovou ponukou na zadných sedadlách a tiež šírkou kabíny patrí Logan rovno na vrchol triedy.

Eso v rukáve

- 3 1 1024x768 - TEST Dacia Logan TCe 100 LPG: Medzigeneračný skok vpred
Zadnej časti dominujú pomerne vysoké piate dvere, ako to bolo pri jeho predchodcovi. Foto: netcarshow.com

To sa ukrýva pod kapotou motora. Benzínový jednoliter s tromi valcami vďaka fabrickej prerábke na LPG je oným esom. Jednoduchý technický základ motora s nepriamym vstrekovaním paliva ho robí ideálnym adeptom na jazdu po meste, na krátke trate a dáva predpoklad vysokej spoľahlivosti a odolnosti. Logan má dve nádrže na palivo. Plynová je pod podlahou kufra a má 40 litrov. Klasická benzínová ponúka nadpriemerný objem 50 l. Spolu máte k dobru 90 l objem na palivo, a to vystačí v praxi na dojazd viac ako 1200 km. trojvalcový agregát 1.0 TCe s výkonom 67 kW (90 koní) a 160 Nm. Po zohriatí sa motor automaticky prepne na LPG, kde sa výkon zvýši na rovných 100 koní.  Aj napriek malému rozdielu je vyšší výkon pozorovateľný aj počas jazdy. Vďaka ľahkej karosérii je výkon motora postačujúci a LPG vám náklady na jazdu znížia takmer na polovicu.

- 6 1 1024x768 - TEST Dacia Logan TCe 100 LPG: Medzigeneračný skok vpred
Veľký batožinový priestor s úložnými pomôckami je veľkou prednosťou auta. Foto: netcarshow.com

Nehovoriac o tom, že pri jazde na LPG je výkon oveľa silnejší a dynamika vyššia. Vďaka 6-stupňovej prevodovke sú otáčky na diaľnici prekvapivo nízke, no vďaka slabšiemu odhlučneniu kabíny je jazda vo vyšších rýchlostiach viac počuteľná. Samotná jazda je presne taká, ako by ste od malého rodinného sedanu očakávali. Komfortné naladenie podvozku prispieva k dobrej filtrácii nerovností, cez ktoré sa viete príjemne prehupnúť. Svoje spravia aj na dnešnú dobu malé 16-palcové kolesá s veľkým profilom. Ak hľadáte auto moderné, dostatočne priestranné a hlavne neuveriteľne úsporné, potom bude vaša voľba kúpiť si novú Daciu Logan veľmi rozumným rozhodnutím.

Categories:

Related Posts

mmnt.sk
Close Cookmode