So štúdiou EQG predstavuje Mercedes-Benz štúdiu plnoelektrického modelového variantu svojej terénnej ikony blízku sériovej podobe. Vizuálna štúdia EQG ponúka pohľad na to, aké schopnosti bude mať Mercedes-Benz Triedy G s elektrickým pohonom s akumulátorom.
Počas svetovej premiéry súčasnej modelovej generácie Triedy G od značky Mercedes-Benz v januári 2018 v Detroite hollywoodska ikona Arnold Schwarzenegger ako zanietený fanúšik „Géčka“ dostal od vtedajšieho predsedu predstavenstva spoločnosti Dietera Zetscheho, v tom čase pre mnohých nečakaný prísľub: blížiaca sa elektrifikácia všetkých modelových radov sa, samozrejme, dotkne aj Triedy G. O tri a pol roka neskôr Mercedes-Benz tento sľub dodržal a predstavil štúdiu EQG, teda štúdiu plnoelektrickej Triedy G.
Úspešná história „Géčka“
Pôvod úspechu Triedy G siaha až do roku 1979. Vzhľad exteriéru terénnej legendy z dielne Mercedes-Benz sa počas celého obdobia zmenil len nepatrne. Aj v rámci komplexnej modernizácie z roku 2018, vyvíjal Mercedes-Benz výrazný dizajn len veľmi opatrne. A to z dobrého dôvodu: pretože kedysi čisto funkcionálne konštrukčné diely sa už dávno stali štýlovými prvkami. Patrí medzi ne napríklad výrazná kľučka dverí a charakteristický zvuk pri zatváraní, robustná vonkajšia ochranná lišta, neprehliadnuteľné náhradné koleso na zadných dverách alebo nápadné predné smerovky.
Klasická reč tvarov Triedy G
Aj štúdia EQG nadväzuje na dizajnovú tradíciu konštrukčného radu a možno ju na prvý pohľad rozpoznať ako zástupcu Triedy G. Z Triedy G preberá štúdia hranatú siluetu spolu s ikonickými prvkami. Svetelné pásy vizuálne zvýrazňujú robustné vonkajšie ochranné lišty. Oddeľovacia hrana nápadného dvojfarebného laku – hore lesklá čierna, dole lesklá alubeam. Štúdia EQG je obutá na 22-palcových diskoch z ľahkej zliatiny z lešteného hliníka v exkluzívnom dizajne. Namiesto klasického krytu náhradného kolesa sa na zadných dverách nachádza uzamykateľný box s bielym osvetlením, ktoré svojím dizajnom pripomínajú nabíjaciu skrinku, kam možno napríklad umiestniť nabíjací kábel.
Nekompromisné elektrické terénne vozidlo
Jeho karoséria je postavená na robustnom rebrinovom ráme. Aj konštrukcia podvozku zostáva extrémne terénna. S nezávislým zavesením kolies na prednej náprave a tuhou zadnou nápravou novovyvinutou na integráciu elektrického pohonu. So štyrmi individuálne riadenými elektromotormi umiestnenými blízko kolies ponúka vozidlo jedinečné jazdné vlastnosti, a to ako v teréne, tak aj na ceste. V kombinácii s prepínateľnou prevodovkou, vďaka ktorej možno štúdiu EQG prepnúť do režimu redukcie, spĺňa aj náročné výkonnostné požiadavky v teréne typické pre Triedu G.
Náročné testy
Aj takto vybavený plnoelektricky poháňaný variant Triedy G bude na konci vývoja sériového modelu čeliť legendárnej testovacej dráhe na 1 445 metrov vysokom vrchu Schöckl pri meste Graz. Trasa s dĺžkou 5,6 kilometra plná 60-stupňových stúpaní sa na medzinárodnej terénnej scéne už roky považuje za jednu z najväčších výziev pre človeka a techniku na celom svete. A rovnako ako jeho konvenčné poháňaný brat, zažiari aj elektrický variant vďaka stúpavosti až do 100 percent na zodpovedajúcom povrchu.